lördag 27 augusti 2011

god (alldeles för tidig) morgon!

god morgon på er!
nu var det väääldigt länge sen jag visade livstecken här! men tiden har inte funnits och prioriteringar har gjorts! men nu en tyst lördagsmorgon som denna passa ju rätt bra för lite uppdatering!
oliwer skulle sova hos farmor igår, så nu är det så himla tyst och lugnt här hemma! det känns så sjukt tomt och fel när han dörr står öppen och månljuset strömmar in i hans rum. han har det hur bra som helst, ingen tvekan om det, men ändå saknar vi honom himla mycket!

amanda vaknade klockan 5 idag.. hon brukar aldrig vakna före 7, för det mesta vaknar hon runt 8, halv 9 om hon får sova så länge hon vill.. tänke att hon nog kanske var hungrig så gjorde en flaska välling som hon fick i sängen. då brukar hon somna om och det är så tidigt. men inte idag..

så nu ska jag vakna till sen blir det en morgonpromme för oss. om hon är snäll i vagnen vill säga! vi har en emmaljuga duo edge och deras spännen är som ett skämt. vi har spänt fast banden så hårt det går, ändå sitter det jätte löst. så hon ställer sig upp i vagnen heeeeela tiden! lagom kul..

så nu har oliwer och amanda bytt roller under promenaderna. tidigare gnällde och grät oliwer under varje promenad. sen lärde han sig cykla och gud vad han cyklar! han är så himla redig och stannar alltid såfort han ser eller hör en bil komma=)

senare i fm ska vi åka in och hämta oliwer, sen blir det nog ett strög på matfestivalen skulle jag tro=)


och igår gjorde jag ett super klipp! jag är förälskad i reebok nu efter några månader med easytone. mina inomhusskor är typ 10 år gamla och stenhårda. så igår efter vi lämnat av oliwer åkte vi till maxi där jag tog ett snabbströg genom sportex, 50% rabatt eller mer på allt! så ett par reebokskor fick flytta in hos oss! nu ska väl inte fötterna göra ont mer! min budget för skorna var 1200:- nu stannade priset på 300, me like=)

nu blev det mycket skrivet helt plötsligt. tänkte skriva massa mer, men det tar vi en annan dag=)

trevlig lördag gott folk!

puss på er

2 kommentarer:

  1. Usch och fy för så tidiga morgnar! :( Hoppas inte Tove hittar tillbaka till dom..
    Hon vaknade 07.10, men jag orkade verkligen inte gå upp då så hon somnade om efter en liten stunds gnällande och vi vaknade igen när Pers mobil ringde 09.40 :) Mycket bättre vakna tid tyckte jag :) haha
    Och Tove är inte på bra humör när hon går upp vid 07 eller tidigare.. SÅ grinig! Men nu har hon sovit ut :)

    Hoppas ni får en bra dag i alla fall :)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Vi har saknat dina inlägg!!!!

    SvaraRadera