lördag 3 september 2011

asså, dygnet måste ju ha 24 timmar..

god morgon på er!

här har dagen börjat precis så som jag önskat! efter två dagars trots from hell från oliwers sida och 2 dagars hängighet och gnällande från amanda var min högsta önskan att de skulle vakna upp som sig själva. och visst gjorde de det! idag är oliwer min lilla prins igen, glad och trevlig! amanda är mycket mycket piggare och åt tillochmed frukost idag, både gröt och smörgås=D nu leker de sött medan jag andas ut=)

nu har jag börjat studera igen. första kursstarten var i psykologi och psykatri. jag har höga förväntningar på den nu, toppen föreläsare och bra kursupplägg! vid en föreläsning ska en av de bästa i missbruk/riskbruks-behandling komma och föreläsa!!

i onsdags var det dags för nästa introduktion, hjärtsjukdomar ur ett patientperspektiv. också hur bra som helst! grymt kursupplägg och en mycket bra lärare! jag har stora förväntningar på de kommade 10 veckorna! och de 5 efterföljande veckorna också. SEN börjar jag min karriär=)

det är en rejäl skillnad på grundnivå och avancerad nivå, iaf på omvårdnadsbiten. det känns mycket bättre och mer lärorikt, men inriktat på att faktiskt få alla att lära sig. inte "jaha nu väntar en 3-timmars föreläsning och jag skiter i om ni förstår vad jag säger.." som jag tyckte att många lärare hade som inställning i grundutbildningen..


jaja idag då.. lördag, lördagsgodis för oliwer=hans rum blir städat! det är hans egna initiativ att städa rummet innan lördagsgodiset, super bra=)

får jag som jag vill blir det även en sväng in till staden..

das was alles..








trevlig lördag mina vänner=)

1 kommentar:

  1. Va skönt att du fått dina barn tillbaka ;) Inget kul när dom inte är sig själva!

    24timmar på dygnet, jo jag undrar hur hennes dagar ser ut om dom inte har det? Eller hon menade att man skulle sova halva dygnet eller nåt? ;)

    Underbara bilder :) Så mycket hår amanda har!

    SvaraRadera