lördag 22 oktober 2011

hellohej

god lördag på er!

så blev det helg igen! dock tog vi helg redan i torsdags eftermiddag, då tommy slutade för veckan=) idag åkte jag in till skolan för psyk.tentan. jag var faktiskt ganska stressad över den, jag har avsatt varje kväll den här veckan till plugg. men varje kväll står tvn på i bakgrunden och den har lockat liiiite mer än böckerna, så jag har knappt pluggat. skulle kört stenhårt igår, men då sa ögonen nej och jag somnade redan vid halv tio..=)
när jag öppnade tentan trodde jag det var ett skämt!! vi har fått lite hintar om vad som kan vara bra att läsa på. instuderingsfrågorna, fallbeskrivningar, diagnoser-behandlingar-prognoser samt de som vi haft på seminarierna. de sa även till oss att träna på att diskutera för våra svar. öppnar iaf tentan och ett exempel på en fråga var "vad är återfallsprevention?", inget mer, ingen diskussion, inga fall ingenting.. jag som har tyckt att ivn är lite klena måste nog erkänna att iki är snäppet värre! jaja, klarar jag inte den här så är jag kass!

nu sover amanda och oliwer myser framför tvn med sitt lördagsgodis. sen får vi se vad dagen bjuder på!

måste packa iordning amandas dagisgrejer. japp, på måndag är det dags.. hon vet så väl vart hon ska gå redan nu! varje dag när vi lämnar och hämtar oliwer springer hon bort till snickargården och vill gå in där! jag tror faktiskt att det kommer gå jätte bra och funka jätte bra! jag har bara positiva erfarenheter från pedagogerna där och det är en lite barngrupp, så det känns bra på så vis! sen känns det ju fortfarande inte bra att lämna dem så långa dagar, men men..

och våra mamma- och pappahjärtan dunkade lite extra idag för oliwer! han är livrädd för att klippa håret, har alltid varit och det är en kamp varje gång. imorses när jag kom hem från skolan springer han mot mig och säger att han vill klippa håret, fast inte med maskinen bara saxen. så han satte sig tillrätta och jag fick klippa honom överallt! han blev så fin och man såg hur stolt han själv blev också=) fina lilla kille!!!

ha en fortsatt trevlig helg, puss på er

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar