fredag 7 oktober 2011

höst och rusk..

fy ja vad hösten verkligen har kommit nu! runt 6.30 på morgonen är det kolsvart, man måste köra med helljus!!! galet! jag gillar hösten, alla fina färger, den sköna luften, den goda doften. men jag vill ha värme!!! och ljus för all del!
idag vaknade först oliwer strax innan 6, amanda vid 6 och tommy strax därefter. när barnen hörde honom köra iväg var det bara att masa sig upp.. så en snabb frukost, sen har vi varit ute och sett hur mörkret övergått till ljus, men kylan den bestod.. så nu är vi alldeles stelfrusna allihopa! men skönt att börja dagen med en rejäl nypa frisk luft=)

idag har oliwer visat amanda hur hon ska göra för att kunna skrika ännu högre (hon leker någon lek där hon ska skrika högt), tack för den kära son!
sen frågade han vad hans sandra jobbade med. förklarade att det är hon som ser till att vi alltid kan köpa lördagsgodis. "åh det är min sandra det" blev svaret. efter en stund frågar han om även jimmy jobbar med det. jag säger "nä han jobbar ju med att laga toaletter och fixa vatten och sånt", ännu lite tysnad "okej, men du kan få jimmy då.." haha, tänk om man kunde se hans tankegång där!

igår lyxade jag till det och åkte till lina efter skolan, som bjöd på bakad potatis med en ljuvlig tonfiskröra till=) alltid lika mysigt där, och ännu mer mysfaktor när vi bara behöver tänka på oss själva och inte barn=P

måste också bara tipsa alla ssk om att läsa kursen hjärtsjukdomar ur ett patientperspektiv på avancerad nivå här i skövde! världens bästa lärare där! efter ett x antal år på his så har jag träffat en del lärare och ingen kommer i närheten av hon som har den kursen!

 amanda har upptäckt färger och hur kul det är att måla=)
 här återfinns amanda i 10 fall av 10
 i helgen var det så varmt att det räckte med en tröja
 varmt och gott
 idag; blött, kallt och dassigt..
 det är mysigt i skogen iaf
kojan, som aldrig blev någon koja=P

ha en fin helg, puss på er

1 kommentar: