måndag 24 oktober 2011

countdown

yes idag är det 2 månader kvar tills tomten kommer på besök..! känns som det inte var så länge sen som jag stressade ihjäl mig med amning/
c-uppsats/träning/mammaledighet/bakning/matlagning förra året vid den här tiden! jag tänkte på det idag, jag känner mig rätt stressad just nu, jag har två inlämningar och en hemtenta som ska skrivas den här veckan och amanda ska skolas in. men det är ju bara det! tänker jag tillbaka på förra hösten är detta en piss i havet;-) ska bli mysigt att få plocka fram allt som har med jul att göra och baka och tillverka massa godsaker, både för öga och gom.

inskolningen idag gick jätte bra! amanda är gjord för dagis tror jag. när vi kom dit höll hon min hand krampaktigt i säkert 10 sekunder innan hon släppte taget och sprang in till dockvrån och där höll hon sig fram tills fruktstunden. att sitta still och äta banan har aldrig riktigt varit hennes grej, men med lite tvång så=) sen gick vi ut och hon lekte och kikade runt överallt. oliwer agerade överbeskyddande storebror, så sött att se dem! ingen fick komma för nära och ingen fick ta hennes grejer. ett tag satt han uppe i klätterborgen och hade utkik så hon hade det bra=) mina godingar!
sen var det dags för lunch som hon åt jätte fint! de har allting barnanpassat där så bord och stolar är i miniatyr. amanda är ju van vid barnstol här hemma där hon spänns fast, men det gick jätte bra att sitta still.
sen vila på madrass. lite bök och nyfikenhet, men efter en liten stund somnade hon och sov som en stock tills vi skulle åka hem=)

det är en jätte mysig avdelning med få barn, idag var det ca 5 barn där på 3 pedagoger, perfekt=)

imorgon ska dock tommy dit så jag hinner med lite skolsaker, om inte hans förkylningen blir värre vill säga. efter två förlossningar kan jag kanske hålla med män att en förkylning är värre=P

inga bilder, jag vet, men på den här datorn finns ingen bt.. och jag orkar inte hålla på med sladdar hit och dit.. så går det när man köper det billigaste;-)

men om ni glömt hur barnen ser ut, de är helt perfekta, sötaste någonsing och helt underbara==D

puss på er

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar