onsdag 5 oktober 2011

separationsångest

usch och fy, nu är det snart slut på mystiden.. amanda ska skolas in om tre veckor!!!! vart tog all tid vägen! jag vill verkligen inte sätta henne på dagis än, det behöver inte vara jag som är hemma med henne, tommy hade lika gärna kunnat vara hemma, det är dagis som skrämmer mig! konstigt nog, eftersom oliwer har gått på dagis i tre år.. men hon är fortfarande en liten bebis ju! nä, det är 1000 ggr värre att förlika sig med dagis-tanken med andra barnet! iofs hade ju oliwer ganska goa tider ändå första året, då gick han typ 3 timmar 2 dagar i veckan eller så.. och amanda kommer börja med heltid direkt.. eftersom vi börjar 7 bägge två och jag behöver vara på kss typ 20 minuter innan passet för att hinna springa vilse ett par gånger i källaren så måste vi lämna dem 0615 för att hinna.. sen slutar jag 16 och då är vi i värsås runt 1630 igen.. stackarsstackars barn! och även oliwer, det blir tuffa långa veckor för oss alla..

idag har jag och amanda lekt flygplan och kurragömma hela förmiddagen, hon är så rolig så tårarna sprutar efter alla skrattattacker hon ger mig=), som igår när jag och oliwer var i vardagsrummet och hon ropar från köket "mamma, titta, manda, göööö" då stod hon på bordet (som vanligt) och då säger jag alltid "men amanda vad gör du??" haha! nu sover hon dock och jag ska sammanställa ett arbete som ska lämnas in ikväll och redovisas imorgon! snart gjort 15hp till, det har gått så fort!

annars är det lugna gatan här hemma just nu, alla flyter på precis som vanligt!

puss på er

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar