tisdag 1 november 2011

(o)frivilligt höstlov

vi fick vårt höstlov trots att tiden inte finns! amanda kräktes på dagis i fredags och ett par gånger hemma under eftermiddagen, sen inget mer. igår precis när vi lagt oss vaknar amanda och gråter, går in till henne och stoppar om henne, fem minuter senare panikskriker hon. då har hon kräkts ner hela sängen.. upp och tvätta av henne, byta sängkläder osv. som tur var somnade hon om direkt när vi la henne! ett par timmar senare står oliwer i dörren och säger att han vill dricka eller nåt sånt.. sa åt honom att göra det, när han kommer ut igen säger han att han nog spydde i sängen förut.. tänder lampan och han är nerspydd, sängen likaså samt massa böcker och leksaker och gosedjur som låg på golvet! så det var bara att börja torka golvet och byta sängkläder och slänga allt som blivit nerspytt.. lägger honom och det hinner inte gå lång stund innan han är igång igen.. samma procedur igen.. sen sov de till strax innan 6, hur det kan vara rimligt med tanke på att de båda varit vakna ett bra tag mitt i natten! oliwer får inte behålla någonting och lägger sig i sin sittpuff. där sitter han till eftermiddagen när han istället lägger sig i soffan, sover en timme och vaknar med ett "mää nu mår jag ju bra ju!" och sen var han tillbaka=)

nu sover de sött och förhoppningsvis utan uppvak under natten=)

oliwer var så himla rolig förut när vi satt och rimmade på ord. jag frågade och han svarade. jag frågade vad hitta rimmar på och direkt utan eftertanke "hitta.se" haha, inte alls förstörd av all reklam=P

så vi har haft en lugn dag här hemma, tvättat typ 10 tvättar med täcken, kuddar, spjälskydd, sängkläder, kläder, handdukar osvosvosv! så vårt hus kokar just nu!

på måndag börjar jag min vfu på stroke-avdelningen på kss, och jag fick göra mitt egna schema!! helt fantastiskt bra! så nu behöver barnen bara gå några timmar i veckan istället för typ 50! tack så mycket! hoppas det blir bra där borta, på kss alltså;-)

och nu ska jag skriva min hemtenta, eftersom det inte blir något dagis nu i veckan ändå.

tack o hej.

 amandas favoriter, hon kan sitta inne hos kaninerna i evigheter! (vilket är mycket bra för då kan hon inte smita iväg=P)
 vattenpölar är bra skit
 idag är det 1 november och 10 grader varmt. det här var i början av oktober, då det var så kallt att vinterstället åkte på!
 sötaste flesen i stan!!!
 jag fattar inte hur man vänder bilden rätt, men dagiskorten blev sååååå bra!! dom är verkligen det sötaste som finns!!
nyklippt och snygg som få;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar