tisdag 6 september 2011

dagis

idag var det dags för oliwer att åka till dagis igen. han strålar och kan inte sluta prata om dagis, och då framförallt matilda såklart=) det känns skönt att amanda inte ska börja förrän om typ 2 månader dock!
amanda har ett humör som inte är av denna värld! jag kan inte förstå varifrån hennes humör kommer? jag och tommy är rätt lugna och sansade av oss..

igår fick hon ett riktigt utbrott. hon skulle packa ner en polisbil i mina lilla mini-sminkväska, såklart fick den inte plats. då slänger hon ner det på golvet och gallskriker och blänger på bilen och väskan. sen börjar hon stampa på grejerna, fortsätter såklart att skrika. den när hon känner att det inte ger något längre går hon på skoställen, slänger med dem, slänger bort alla skor. fortfarande gallskrikandes. sen går hon in till mig, jag kämpar tappert med att inte skratta åt henne, tittar på mig och gallskriker.. haha, detta humör har hon även idag! än så länge är hon bara söt när hon gör så, bara det inte håller i sig=P

jag hoppas att det är andra tuggtanden som spökar;-)

nu har jag lagt henne och hoppas på att hon ska sova ett par timmar så jag hinner plugga lite.. ska åka in till skolan sen när tommy slutat och fortsätta då också.. jag måste erkänna att det är liiite skillnad på att plugga med en rabiat ettåring jämfört med förra årets 2 månaders, sovande-ätande-bajsande bebis=) men det ska nog gå bra, min tanke är att jag ska hinna skriva minst en inlämning idag och det mesta av hjärtkursens inlämningar på fredag om tompa slutar tidigare..

nä, om man skulle ta och sätta igång då..

ha en trevlig tisdag, puss på er

(ska försöka leta upp min mobilsladd till datorn så jag kan lägga över lite bilder.. kan inte förstå att det inte finns bluetooth på den här datorn.. den förra, som var av en äldre modell, hade ju tillochmed det.. jaja)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar