torsdag 15 september 2011

björnen är tillbaka!

usch ja! jag hatar björnar och nu förföljer de mig vart jag än är!!! igår natt hade jag tillochmed besök av an björnhona i sovrummet.. jag hatar mardrömmar. men vem gör inte det.?=) det absolut värsta jag vet är när man är på borås djurpark och man måste gå ÖVER björnarna! usch vad hemskt det är! framför allt nu när man har två barn som man håller i ett järngrepp!

igår på psyk-kursen gick vi igenom ångest och förklaringar osv. var en himla passande föreläsning med tanke på alla mardrömmar! hursomhaver. vi kom såklart in på fobier och förklaringsmodeller för detta. det som var gemensamt för många förklaringar vare sig de var behavioristiska, humanistiska, biologiska eller existentialistiska var att fobier i de flesta fall orsakas av de som står oss nära, ofta föräldrar eller andra vårdnadshavare. och jag kan ännu mindre förstå min skräck för björnar då. inte en endaste gång kan jag minnas under min barndom som någon i min familj har visat någon skräck för björnar.. men så ska det tydligen vara tack vare agmydala..

idag har amanda varit en bestämd och sur tjej! hon var trött redan när vi kom hem efter att ha kört tommy till jobbet i morses. så jag la henne runt 10 när vi busat en stund. hon gallskriker och drar huvudet i spjälorna hela tiden. tar upp henne och hon visar sitt missnöje i två timmar! nu la jag henne igen och hon är faktiskt tyst!
det blir så dumt när hon somnar så sent, för då måste jag väcka henne när klockan närmar sig två och oliwer ska hämtas.. hon brukar ju vilja sova typ 3 timmar egentligen.. jaja imorgon är det inget dagis så då får hon sova hur länge hon vill=D


nu sitter jag bara och väntar ut tiden så jag och oliwer kan få åka till lina och elliot och leka/dricka kaffe hela eftermiddagen lång=)

ha en fin dag! puss på er

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar