måndag 12 september 2011

lyx måndag=)

god morgon på er!

måndag igen, så sjukt vad helgerna går fort! den här helgen har vi bara varit hemma och tagit det lugnt, ändå så sprang tiden iväg!!
jag och barnen har haft en lyxstart på veckan, iaf jag! våra matstunder är allt annat än harmoniska. oliwer tjatar och gnäller sig igenom varje måltid. amanda gapar och slänger all mat på golvet. jag sitter på min stol och känner hur matlusten försvinner bit för bit.
men idag dukar jag fram frukosten och kokar gröt. under tiden kryper amanda upp på bordet och ner i sin stol och sitter still där. oliwer sitter på sin stol. inget tjat, gnäll eller bråk. vi börjar äta, amanda äter upp all sin gröt och halva min tallrik, det enda spillet som blev var de få droppar som hamnade utanför skeden på väg till munnen. oliwer säger inte ett ljud utan äter upp sin gröt (det händer aldrig) sen ber han om en smörgås, äter upp hela den! inget smusslande med att gömma den eller nåt. sen ber han om en knäckemacka, äter upp hela den. dricker massor med mjölk!!
när frukosten börjar nå sitt slut säger oliwer "det är något konstigt idag, jag har ätit massor och jag har varit tyst, för jag har inget att säga. och vet du mamma? jag har suttit på rumpan hela tiden" han var helt chockad han med=)

nu står vi i valet och kvalet om vi ska gå ut och gå eller inte. ena stunden skiner solen på en stor blå himmel för att minuten senare vara kolsvart.. får nog bli trädgårdshäng istället=)

jag har en videoklipp om hur en typisk måltid ser ut hos oss, men det vill sig inte.. kanske kommer upp senare=)

ha en fin dag, puss på er

oliwer har nog tittat in modellers posande lite väl mycket;-) söt som socker!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar