söndag 10 juli 2011

gnällspikar

mina barn har galet bra gnäll-egenskaper! amanda har hatat vagnen nu ett tag och vrålat högt efter någon km..! idag lämnade vi vår soliga uppfart med amanda framåtvänd istället, inte ett ljud från henne mer än glatt tjat=) oliwer åkte på sin balanscykel och gnällde från början, han var trött och han hade ont och han hade allt som man kan klaga på!!!! så nu framöver blir det ensam eller amanda som sällskap! efter halva turen börjar det dugga, så vi vänder hemåt. när vi har ca 2 km kvar öppnar sig hela himlen och det ösregner stora tunga droppar, oliwers humör vart inte bättre direkt.. kommer hem blöta och sura och vad ser vi inte då, om inte solen??=) man kan nästa ana en värmländsk-känsla här hemma på strömsledet!

natten som var har inte heller varit så rolig. tommy åkte till skogs i natt för fiske. när han åkt så bestämde jag mig för att ta en promenad innan kvällsmaten skulle intas, vilket misstag. hungriga och trötta barn är ingen hit på en promme i stekande sol. en timme senare ger vi upp och kommer hem svettiga och varma. slänger oss i poolen och badar en stund. går in och duschar av oss så vi är rena inför natten. börjar steka pannkakor i bastuköket. barnen äter och äter, amanda åt tre pannkakor!! helt galet! sen är de alldeles geggiga och kletiga igen efter alla pannkakor och mormorsylt (eller lingonsylt som nu oliwer börjat kalla det också, det är äppelmos..). tvätt av barn igen. sen bus och lek tills läggning, vi hade en jätte mysig kväll!

jag blir alltid så fjantig när jag sover ensam så jag hör ljud överallt. somnar efter en stund och vaknar lite senare av att amanda gallskriker, kollar klockan 00:00, hur stor är chansen?? sen är hon vaken till strax efter två..

jag tror hon reagerar på kloret i poolen eller nåt.. amanda har aldrig varit någon som vaknat på nätterna och varit ledsen och vägrat somna om. hon har vaknat för välling och täcke och sånt bara. men nu två nätter på ganska kort tid gör hon så, och både gångerna har hon badat i poolen innan. det funkar att doppa henne från kanten, men om hon är med i poolen och badar så blir det såhär.. lite trist för henne..!

nu ska jag snart väcka tompa, sen ska vi städa hela huset! mycket välbehövligt!
 jag tycker inte det var länge sen som hon låg i liggdelen..
och det kändes helt fel när hon växte ur liggdelen och fick byta till sittdelen.

det känns ännu mer fel att hon nu är så stor så hon vill sitta framåt.. stora tjejen nu.

hejhopp

2 kommentarer:

  1. Jag tyckte det såg ut som Amanda stortrivdes i sin vagn när ni var här!! så sluta gnäll på sötnosen hahaha

    SvaraRadera
  2. Underbara barn! :)
    Helt sjukt vad tiden gått och hur mycket våra små skatter växt på denna korta tid! Blir ju helt tårögd när man tänker på det!
    Vid denna tid för ett år sen hade jag en 9 dagar gammal bebis och nu har jag en 1åring! Sjukt!
    Och vad dom utvecklas..
    Så overkligt men gud så underbart.

    Än har jag Tove vänd mot mig, hon gillar det men har en känsla av att jag också snart får vända på henne.. Sorgligt! ;) Men underbart att se dom växa och bli stora :)

    SvaraRadera