fredag 29 juli 2011

stora killen

i tisdags klagade oliwer på huvudvärk hela dagen, på eftermiddagen orkade han inte ens prata, tempade honom och han hade feber. gav honom alvedon och han somnade strax därefter och sov ett par timmar! han var jätte dålig, har nog aldrig sett honom så hängig! men efter tuppluren och några klunkar nyponsoppa så piggnade han till och blev precis som vanligt igen. han orkade tillochmed stanna upp och titta på allsång på skansen. när eric saade entrade scenen utbrister han "titta, nu är ju jag på tvn!!!!" hahaha vår lilla eric saade=)

igår hade vi grillafton här hemma, invigde grilltunnan. det tog tid innan glöden kom och vi grillade nog inte förrän 2230, men vad gör det?.. oliwer stannade uppe och grillade med oss innan han hälsade på john blund. när sällskapet åkt hem stannade vi kvar ute och njöt av lugnet, tills något brakade i skogen. det var helt kolsvart förutom där vi satt. gud vad mörkrädd jag blev helt plötsligt! med kniven i högsta hugg tvingade tommy att gå in med mig=)
tidigare på kvällen blev vi attackerade av flygmyror, överallt! hela taket på perrongen var svart! så äckligt så det var sant!

den största händelsen igår var dock att vår fina kille började cyckla! han kom in till mig och bad mig hålla i cykeln medan han skulle åka, så jag gjorde det och testade att släppa och visst höll han balansen!!! vår duktiga kille! tänk vilka känslor ens barn ger en! hjärtat hoppade massa extra slag tårar av stolthet brände i ögonen! så himla duktig=)

idag har vi haft en fixardag här hemma. amanda blev jätte ledsen på kvällen och slutade aldrig gråta, så denna gången tempade jag henne och hon hade nästan 40 graders feber, inte undra på att hon var så ledsen!! bara hoppas på att detta var något tillfälligt av samma sort som oliwer hade i tisdags!

nu går vi in på sista semesterhelgen.. känns trist.. menmen "bara" 48 veckor kvar tills nästa;-)

puss på er

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar