söndag 17 juli 2011

mina hjältar

nu är helgen till ända, men eftersom semestern har kommit fortsätter helgen ett par veckor till=)
helgen har spenderats hemifrån. igår var vi inne i stan och grillade, amanda fick vara uppe långt efter läggning och hon var så duktig! ingen grinande eller något, all-in kan man sammanfatta det=) oliwer var lika redig han!
dagen har spenderats i kalleborg. oliwer och tommy åkte till forsvik för lite mete medan jag och amanda släpptes av hos pappa/morfar! sen droppade en efter en in och till slut även tommy och oliwer. då for vi vidare mot min mormor och morfar där barnen härjade högt och lågt! vilken energi de har! amanda är aldrig still och oliwer är inte sen på att följa efter! vi blev bortskämda med lite älgfärs så i veckan ska jag ge mig på att göra riktig köttfärssås, så som den ska vara!

hela jag fylls av kärlek när jag ser och lyssnar på oliwer och amanda! det lyser glädje och bus i deras ögon när de är tillsammans! världens finaste syskon=) som på morgonen när oliwer hör att amanda har vaknat, då smyger han in till henne och busar/leker så de båda kiknar av skratt! kan man vakna på ett bättre sätt??!

nä bättre barn kan vi inte önska oss!

liksom nattningarna, varken amanda eller oliwer har varit speciellt krångliga vid nattning. en puss och godnatt sen ut ur rummet och de somnar på sekunden. dock har amanda varit lite ledsen några gånger sista tiden, som ikväll. då räcker det med att man går upp och lägger sig med henne på bröstet, hon lägger sig tillrätta direkt och efter någon minut känner man ryckningarna som man får vid insomningen! så underbart mysigt! (framför allt gäller det att ta vara på dessa stunder, för snart är även hon stor..!)

 superhjäten nr1
 superhjälten nr2
 lilla buzz och gigantiska spiderman
 såhär pigg är amanda efter middagsluren=)
 här kommer två bilder från utflykten i veckan!


nu ska jag mysa ner mig i soffan en stund med oliwer innan han också ska gå in i drömmarnas värld=)

puss på er

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar