onsdag 13 juli 2011

jakten på den försvunna guldreserven

idag hade jag tänkt mig en lugn dag i skövdes kommun, men efter liter övertalning åkte vi till karlsborg med sirenskorna! gick den nya fästningsturen "jakten på den försvunna guldreserven". jätte rolig rundtur och svettiga vissa stunder! 125 riksdaler per person över 6 år, och det var värt varenda öre! hade det funnits en liknande tur i skövde hade det lätt kostat upp mot 300:-, lätt! så den rekommenderas varmt!
som tur var så stannade amanda hos moster josefine under tiden, annars hade det blivit väldigt tungt! det är små gångar och låga tak=)
det hade gått jätte bra med amanda, hon har ju aldrig direkt varit hos någon annan än mig och tommy. inte ett pip från hennes sida=) stora tjejen!

efter rundturen hämtade vi upp amanda och gick ner till strandskolan för lite bad och fika! så himla skönt i vattnet, framför allt nu när man är så van vid vår klorerade pool! sjövatten är bäst=) amanda badade tills hon var helt blå! hon är helt galet i att bada, precis som mor sin=)

efter bad och fika lämnade sirenskorna oss medan vi stannade hos mamma och pappa. ännu mer fika och biggarå-plock=)

hemvägen var tyst, amanda däckade fort och oliwer satt bara tyst och inspekterade sitt diplom från guldjakten!

nu avnjuter vi nyplockade biggaråer och svensk kvaliéfotboll!


av någon konstig anledning kan jag inte kommentera varken min egen eller andras blogg, så jag är inte bara dryg och skiter i att svara eller kommentera i era bloggar!

bilder från dagen kommer en annan gång, vårt skogsinternet+skogstelefon har ballat ur totally!

pussohej

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar