torsdag 21 oktober 2010

barnens dag

amandas dagar börjar bli allt mer lika varandra nu, så såhär ser en typisk dag ut för henne:
05:30 -06:00 amning (ibland)
07:30-08:30 vaknar någongång där.
09:30 somnar om efter två amningar och lite lek
12:30 vaknar, bus och lek och lite amning som gäller
15:30 somnar igen
17:00-18:00 vaknar och äter massor. myser mest efter den vilan
19:30 läggs hon i sängen, ligger ofta och gnyr och sparkar av sig täcket osv. ibland somnar hon själv annars..
20:00-20:30 ligger i sängen och ammar tills hon somnat.

sen tar jag och tommy kväll=)
tycker det fungerar väldigt bra nu med sömn och nattningen. det allra bästa är när tommy kör in oliwer till dagis, annars har amanda en tendens att somna i bilen och får då en powernap och sover inte lika bra på förmiddagen.

oliwer har helt ändrat om sina vanor. från att sova runt 13-14 timmar/natt sover han nu runt 9-10h/natt.
såhär ser hans dag ut:
05:30-06:30 vaknar någon gång runt den tiden. kommer in och lägger sig hos mig och vi ligger och myser och småpratar lite
07:30 går upp, äter frukost.
08:30 åker till dagis.
14:00 hämtas från dagis.
15:30 mellis
18:00 middag
20:00 välling
20:00-21:00 nattning.

han är också ett rikigt a-barn. han krånglar aldrig vid nattningarna utan efter sagan så säger vi godnatt och stänger dörren och han somnar. tur att han smittade av sig på amanda, som för det mesta också somnar själv=)

idag la jag in alla mina kort från mobilen på dator, för idag kommer min nya tele=)
oliwer är sååå sjukt söt verkligen! så här bjussar jag på några bilder från 1,5 års ålder och framåt.. och så lite annat också=) enjoy!!



 så galet lik tommy som barn här!

 oliwer och frasse tog eftermiddagsvilan ihop, nästan så man saknar honom lite..









 haha detta var jätte roligt. oliwer tyckte inte det var lika kul..;-)


kvällsmys=)


nu inväntar jag bara tompa som ska komma med min tele, sen ska jag spy galla över nokia i två år!

ha en bra dag, puss

3 kommentarer: