torsdag 28 oktober 2010

stora tjejen

idag blir vår lilla tjej ännu större. fyra månader. när oliwer var bebis så gick vi och räknade ner dagarna till han fyra månadersdag. smakisdagen. nu känner jag att jag aldrig vill sluta amma typ. men det är lika bra att börja minska ner amningen lite, så jag kan få lite ensam skoltid nu när tommy går hemma. sen är det (förhoppningsvis) 9 veckors praktik som följer efter c-uppsatsen. vore så himla skönt att bli klar med allt och "bara" två månader efter alla andra. samtidigt som jag vill vara hemma med mina trollungar ett tag och bara vara hemma. ingen skola. inget jobb. bara vara mamma ett tag=)

nu kom det precis två från jehovas hit. jag förstår verkligen inte deras tankesätt. helt sjukt.
-nej jag vill inte ha någon information eller blir frälst. jag   vill ge mina barn julklappar och blod om det behövs, tack ändå! sen önskade jag dem lycka till resten av dagen=)

här kommer lite månadsbilder på vår sessa. så mysigt att ha månadsbilder och sen att man tar på samma plats. då ser man verkligen att de växer! (om man nu skulle råka missa det..)

 1 månad
 två månader
 tre månader
fyra månader
 oliwer såg sin pappa göra såhär på sin lillebror och han var inte sen på att ta efter det beteendet på sin lillasyster, som för övrigt inte sa ett ljud när han gjorde så, så det blev ett misslyckande från hans sida;-)
 sötnöten i mina gamla kläder från 80-talet=)
blir jätte glad när hon kommer på att hon kan härma mina vinkningar=)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar