torsdag 26 maj 2011

amanda pandan

hon är så stor nu! och snart ett år för schöen.. hon har börjat kommunicera på ett helt nytt sätt nu. förut gick hon och fixade och trixade för sig själv, men nu leker hon med mig på ett nytt sätt. hon är också så medveten om att man ska äta. när oliwer är på dagis brukar jag skippa lunchen, känns inte så motiverande att laga mat bara till mig. så när jag sitter och matar amanda får hon alltid grönsaker i småbitar som hon får äta själv, då tar hon en till sig själv och en till mig och hon ger sig banne mig inte förrän hon har stoppat in grönsaken och ser att jag tuggar=D
hon har lärt sig backa redan!
nu har hon även börjat säga vaaaaaa när vi är ute och går och jag säger något till henne, haha!

tänk vad vore jag utan mina älskade troll och vem vore jag utan dem! ingenting!!

måste ju också berätta om vad jag buzzar nu. jag är ju medlem på buzzador och då får man erbjudanden om att prova produkter då och då. senaste erbjudandet var för Jogolino Persika Banan från nestlé. super gott mellis som både oliwer och amanda slukar i ett nafs! perfekt att ha i skötväskan nu när man är ute hela dagarna! den behöver inte stå i kylskåpet. oliwer vill gärna ha den kyld och amanda vill ha den rumstempererad. oliwer brukar få barnyoghurt till frukost, men det är så mycket socker och skit i det, så nu kommer det nog få bli såna här i framtiden! jag fick 8 förpackningar med 4 i varje, så det räcker ett tag framöver;-)


skulle lägga in massa söta bilder från igår, men så gick det inte att komma in på den stationära från den bärbara idag.. men ni får väl föreställa er de två sötaste ungarna någonsin, den ena som nakenfis med gropig rumpa och massa goa veck, långt fint hår och luriga ögon. den andra sötfisen med stora blåa ögon, ett stort leende och även här massa lurigheter i ögonen=)

hoppas ni får en fin dag och lite sol! vi hade iaf sol på oss under morgonpromenaden i hjo=)

puss på er

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar