onsdag 18 maj 2011

mys-onsdag!

idag är en riktig innesittar-mysardag! amanda har sovit mellan 9-12 och jag hade tänkt göra henne sällskap in i drömmarnas värld, så sjukt trött just nu..!
men fick ingen ro och sen skulle sotarn komma mellan 11-13, så jag spenderade förmiddagen med en telefon klistrad mot örat istället=D

nu har vi käkat lunch och amanda älskade den! hon har blivit lika knäpp som storebror när det kommer till maten tyvärr.. vissa dagar äter hon jätte bra, sen går det några dagar då hon matvägrar (vällingen slinker lätt ner dock..) idag blev det gårdagens middag som blev lunch. potatis och purjosoppa med gårdagens grötbröd.
nu har vi suttit och fnittrat en stund, jag och min fina tjej. hon är så rolig med det där, hon gör något kul medvetet så att jag börjar skratta, sen kan hon inte sluta och när hon skrattar är det svårt att hålla tillbaka sitt egna skratt! ett skratt förlänger ju livet och med våra långa skratt lär vi leva läääänge=)

barnen är lite smårisiga nu. oliwer har hosta och lite snuva. amanda är snorig, tjock i bröstet och hostar otäckt, hes och ögonen rinner.. men de kör på rätt bra ändå;-)

och idag fick oliwer gå och hälsa på sin nya avdelning som han ska börja till hösten. min lilla mini ska börja på den äldsta avdelningen!!!!! galet..
tur jag har amanda kvar iaf=P

i förrgår sov han över hos faster, första gången som han sover hos någon annan förutom mormor och morfar! han var så stolt och uppjagad, stora killen! sen var det nog lite extra stolt, för han sov över där för att han ville - inte för att vi behövde barnvakt=) när han kom hem igår morses sa han att han saknat mig massor fast bara pappa liiite..

jaja nu ska jag tillbaka till golvet och mysa med min lilla bebis=)

ha en fin dag, puss på er

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar