måndag 16 maj 2011

helgen

hej!

här var vi uppe med tuppen idag! oliwer vaknade strax innan 6 och amanda vid 6, helt av sig själv.. ska hon också bli ett morgonpiggt monster?? vi har iaf haft en mysig morgon! barnen har lekt och busat med mig hela tiden! nu är tvätten tvättad och huset städat, förutom oliwers rum som han får städa själv sen!

helgen har varit mysig om än bestått av mycket trötthet! fredagen vet ni ju hur den var. i lördags åkte vi som sagt på kosläpp! jätte mysigt! oliwer var inte så jätte intresserad av själva utsläppet, men traktorerna och kossorna i ladugården var desto roligare=) och han var så söt när han gick runt och letade efter matilda, han var helt säker på att han sett henne och sprang ikapp en tjej i rosa kläder (som matilda ofta har på dagis) men när hon vände sig om var det ju inte hon utan en annan tjej.. stackarn.. men imorgon får han nog åka till dagis och leka lite med henne=)
sen åkte vi hem och tog en kaffepaus i det gröna medan barnen höll på att döda varandra, tills de fick springa nakna, då helt plötsligt blev det jätte bra kompisar igen.. konstiga pågar det där..
sen åkte vi in till skövde och hälsade på barnens gammelfarmor och gammelfarfar som var på besök hos barnens farmor och farfar. alltid lika mysigt att träffa dem=)
sen hem och tända grillen.
jag hade lovat min manliga make att vi skulle titta på eurovision, men jag tappade orken för det efter maten, så han fick gå ner till baren och titta på det medan jag tittade på "black swan". har ni inte sett den än, gör det! jag är ingen filmmänniska, men den här filmen var helt underbar! en av de bästa någonsin!! allt med den var perfekt!

när filmen var slut gick jag ner i källaren till tommy, satte mig i soffan och somnade direkt och sov tills det var slut, sen snabbt plocka undan all skit innan jag somnade om i sängen och sov lääänge dagen efter.

igår hämtade vi kaninhuset som vi fick från vretola och i början av juni flyttar två små lejonhuvdade dvärgvädurer in i huset=D först ska vi pimpa huset lite bara! oliwer tyckte att kaninerna kunde heta manboy och popular (uttalas pöpulääääh)

och sen så röstade vi såklart också! tycker det är illa att så få röstade!! helt galet! mångas resonemang om varför de inte röstade var att de röstade i det riktiga valet i höstas! men hallå!! det är ju knappast för politikernas skull som vi röstade igår! det är ju för vår egna skull, vill vi inte ha det bra??! att det blev en miss i valet i höstas var väl dumt, men alla gör vi våra misstag (vilket jag kan konstatera, efter att ha läst resultatet, att många valdeltagare faktiskt gjorde=P)..  menmen mer makt åt tengil..


nu är det en ny vecka med nya möjligheter!

ha en bra dag, puss på er

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar