måndag 1 november 2010

man ska ha husvagn..?

eller..?
jag är inte allt för positiv till camping, som de flesta vet. husvagn känns väldigt avlägset, men någon gång ska jag göra tompa glad och bo i husvagn=)

har haft fullt upp ett par dagar nu. vi hade dop för vår lill-sessa igår. det blev en jätte mysig dag med massa fina vänner och familjer! och hon fick så mycket fint, bl.a. ett halssmycke som jag nog kommer låna ett par gånger=P
så idag har jag suttit och skrivit i en bok om amanda som hon fick av mormor och morfar. lika bra att dokumentera allt medan det fortfarande är fräscht i minnet, iaf om man heter pernilla!

nu är jag inne på sluttampen med skolan. påbörjade examensarbetet idag, känns helt sjukt att vi snart är klara. tänk att det redan gått tre år. det har hänt väldigt mycket på dessa tre år. oliwer som bebis, hund, hus, förlovning och bebis igen för att bara nämna några. det har varit så roligt att läsa. jag kommer snart sätta mig i bänken igen, ska bara jobba ett par år först, sen blir det nog dsk och runt 30-35 års åldern blir det bm. därefter räknar jag med att ha nog med erfarenhet till att börja forska i omvårdnaden=)
iaf, jag har lite ångest över att börja skolan igen efter dessa fem veckor som mammaledig. nu är tommy hemma på heltid med barnen, så jag kan koncentrera mig extra mycket på skolan.

idag testade jag på att träna igen efter nästan en veckas välbehövlig vila. jag känner mig fortfarande ganska yr och illamående, men 1000 ggr bättre än i helgen, så det känns skönt!


lägger ut lite bilder från helgen och dopet imorgon. nu är det soffhäng till böda som gäller.
puss

7 kommentarer:

  1. va skönt att snart va klar med skolan för denna gången! nu är du ju nått, annat mot en annan. kommer nog aldrig ta mig i kragen och börja läsa heller, fast ibland drömmer jag om att göra det! :)

    SvaraRadera
  2. ja, fast det har gått så fort! bara man kommer på vad man vill bli så är det ju bara att köra, ingen idé att slösa tre år och massa dyra csn-lån på något som kanske kan vara kul..! vi är ju bara 23 år än ju, så du har ju massa år på dig att komma på nåt=)

    SvaraRadera
  3. Åh va roligt att du bloggar! Det var Tommy som skvallrade, love it!
    Fast jag läste adressen fel förut och trodde du kallade den för penisblogg hahaha

    SvaraRadera
  4. och just det klart ni ska ha husvagn så kan vi åka tillsammans!
    Eller också lånar ni vår för att göra tommy glad:-)

    SvaraRadera
  5. haha det är det som är meningen att folk ska tro=) sen säger typ alla gamla vänner perni, sådå blev det så=)

    ja vi kan åka på husvagnssemester om typ 10 år när jag har tänkt igenom det här noga=) innan dess kan vi åka på skönt charterresor=P

    SvaraRadera
  6. Glöm inte att du kan göra många besvika bara om dom går in här för att få se massa penisar och sen är det bara massa andra bilder, tänk på det!!

    Och just det jag föredrar också charter:-D

    SvaraRadera
  7. hahahahaha jag får väl be tommy om lite bildhjälp då=P

    ja ni era fuskisar drar ju snart från det här skit vädret till massa lyx. jag är inte sen på att byta bara så du vet=)

    SvaraRadera