tisdag 14 juni 2011

en flytt till pippis mamma

idag fick världens finaste happy somna in..=( det är så sjukt ledsamt! tänk hur en hund, iofs inte vilken hund som helst, som inte är ens egna kan betyda så mycket! världens snällaste, goaste, bitchigaste, sötaste lilla happy!
jag förklarade för oliwer att happy dog idag. och han svar blev "kommer pippis mamma och hämtar henne nu?" så naturligt på något sätt. så lätt. ja precis, svarade jag.
sen kom frågorna;
är pippis mamma så stark så hon orkar lyfta happy hela vägen upp till himlen? har hon ätit tillräckligt med mat för att orka lyfta happy så långt upp? finns det mat där, inte bara människomat utan också hundmat? bor dem i ett hus eller på ett moln? finns det en säng till happy där? sen avslutade han det hela med att säga hur snäll lina är som tänker på pippis mamma som sitter där uppe i himlen, helt ensam. nu har hon ju happy att mysa och leka med! och nu är happy en ängelhund och pippis mamma en ängelmamma=)

tänk, så fint tänkt! jag blev helt rörd av vårt samtal! fina fina oliwer! fina fina happy!

så idag har jag, som ett par dagar tillbaka, blinkat bort tårarna ett antal gånger! det blir ju automatiskt att man tänker på de djur som funnits i ens liv. framförallt underbara fina knasiga rambo! det var första gången som jag förstod hur mycket ett husdjur kan betyda! vår "lillebror", eftersom han alltid hade funnits där. sen inte mer..

eller hur ledsen jag blev (höggravid till mitt försvar) när vi var tvungna att lämna bort tindra till jonas och lina när hon började kissa inne. grät i flera dagar, som tur var föddes oliwer några dagar senare och mina tankar gick åt andra håll! (sen fick ju hon flytta tillbaka när vi flyttade hit.. och fortsätter kissa sönder våra soffor..=/) 

tillochmed när frasse flyttade kände jag mig ledsen..! så som vi bråkat under våra år. så mycket som han förstört. och så mycket som han gav..

ett tråkigt inlägg idag, i flera bemärkerlser kanske..
hur som, sov gott nu älskade happy och hälsa till pippis mamma från oliwer!

 hennes vanliga pose när hon varit här;-)
 amandas sköna vagnstil=)
oliwer på 3d bio=)

ha en fin kväll och ta hand om varandra! puss på er

1 kommentar: