fredag 17 juni 2011

sommarlov

yexbox nu är det sommarlov! oliwer hade disco igår på sin avdelning med popcorn musik och ballonger! jätte mysigt, alla barnen var helt speedade när jag lämnade oliwer på morgonen, så söta allihopa=) och oliwer hade dansat med matilda. hållt varandras händer och snurrat sakta som han förklarade.
så nu har oliwer slutat på mellangården (så himla fint namn=P) och till hösten börjar han på sörgården och amanda på snickargården.. tänk att hon också ska börja dagis till hösten, dock får det nog vänta tills senhösten men ändå!
på onsdag ska vi dit på midsommarfest och passa på att kika på de nya avdelningarna. jag trivs faktiskt bra här också, även om uddagården är uddagården (oslagbart) så är det himla mysigt, kommer sakna de fröknar som stannar på mellangården! som tur är följer en fröken med till sörgården så det inte bara blir massa nya ansikten för barnen=)

jag hade tänkt baka lite småkakor och bullar idag egentligen, men efter en tiiidigt morgon och massa regn ute har jag ingen energi till det. kanske senare.. måste ju baka till sessans kalas=)

det är så roligt att se oliwer och amanda nu. de leker så himla bra ihop! busar och stojar! amanda går runt och säger "titta, jaaa??" tusen gånger och oliwer springer efter och säger "jaa titta!" haha. sen har amanda kommit på hur kul det är på övervåningen nu, så där spenderas den mesta tiden just nu.. synd bara att det inte finns något att göra där uppe för mig själv.. mer än att leka då=)

nu hoppas jag snart att amanda somnar så ska oliwer får titta på sommarlovsprogrammet och då ska jag passa på att ladda batterierna inför kvällen som ska spenderas i en badtunna ute på vischan med massa bruds!

ha en fin dag, puss på er!

 full i bus
 "wiiiiiie jag vann!!" (finns det något goare än småbarn i sina pyamasar?=) )
 bilrace
godingen under sin muffinsstöld=)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar