söndag 12 juni 2011

kung fu panda 2

idag ska jag och sandra ta med oliwer på bio! ska bli super mysigt, oliwers första bio=) hoppas bara att han kan sitta still;-)
han älskar ju kung fu panda. därav blev amanda - pandan. på bb när oliwer och sandra kom och hälsade på berättade jag för oliwer att det blev en lillasyster som heter amanda. varpå oliwer utbrister "åååh en panda" haha! hon kommer alltid vara vår panda=)
och vädret idag är bra här i vår dunge, det blåser i kronorna men det är skönt på gräset, bortsett från alla flugor!!! jag försökte sola en liten stund, men flugorna vann striden och nu sitter jag inne och är bitter. det finns ju en barnbok om ett vildsvin som önskar bort alla flugor för hon är såå trött på dem! och när alla flugor är borta raserar hela skogen typ. så tänker jag alltid när jag önskar bort alla flugor. då försvinner ju så mycket annat som är fint att titta och lyssna på. så jag går snällt in och låter flugorna hållas;-)

igår var vi på 30-års kalas. tommys kusin som firades. amanda flörtade in sig totalt hos tommys farbror, han blev helt såld=) och oliwer blev små förälskad i födelsedagsbarnet! blickarna han gav hennes kille var inte nådiga, haha! det är så sött hur barn blir när deras känslor flödar=) en jätte trevlig eftermiddag/kväll!
barnen skötte sig bra också, om än mycket myror i brallan hos dem båda! oliwer lekte lite med sin farbror och faster som bara är lite äldre än han själv, så han var underhållen. amanda hade inga problem med att sticka iväg hon heller, så jag och tommy växlade om vem som sprang efter=)

sen när vi kom hem tittade vi på burlesque, en jätte bra film med christina aguilera och cher!

ha en fin dag i blåsten, puss på er

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar