torsdag 23 juni 2011

grattis honey

idag fyller min älskade man år. 28. gaah det är gammalt tycker jag.. vi låg och pratade om det igår kväll. jag tänker mig att min äldsta stora syster är runt 26-28 och hon är ju rätt gammal för mig.. jag har stannat lite i tiden eller nåt, för hon är ju 33 nu ju;-)

det är iaf heelt galet! när vi träffades var jag 18 och han 22. redan då var han ju gammal=P

hur som haver tusen miljoner grattis älskling på din dag=)

jag och oliwer bakar en tårta. han ville bestämma innehållet och då blev det (med motivering):
jordgubbar, för det gillar pappa.
bananer, för det brukar det alltid vara även om jag inte tycker om det..
päron, för det gjorde du mamma till mig när jag fyllde år och jag älskar päron.
grädde, massa massa grädde, det gillar alla.

efter en stund funderande la han till den lilla ingrediensen elefantkött, det är coolt!

haha

det blev en egenkomponerad tårta med sockerkaksbotten och topp och en maräng i mitten. fyllningen består av en hemkokt vaniljkräm blandat med grädde och sen lite mosade jordgubbar på fyllningen. jag har inte bestämt hur jag ska dekorera den, det får vänta tills eftermiddagen=)

hoppas den blir god, med tanke på arbetet bakom. plus, blir den god gör jag samma till amandas stundande kalas=)

påtal om henne, vi var på 1 års kontroll i tisdags. ca 10 kg tung och 78 cm lång. skallen har vuxit 11 cm i år och är nu 49 cm. big head;-)

de var väldigt fascinerade av hur tidig hon är med tal och motorik. värmer gott i mitt stolta mammahjärta=)

blev två sprutor på det också, som gav henne feber och ont i kroppen igår. idag är hon back on track igen, full fart=)

vi trotsade febern och gick på midsommarfesten på dagis på kvällen, dansade runt stången, fikade och kollade in barnens kommande avdelningar..
24 oktober blir det inskolning för fröken.. vill inte!!

ha en fin dag och trevlig midsommar om jag inte uppdaterar innan dess=)

puss på er

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar