fredag 10 juni 2011

nu blere kwellen

äntligen blev det kväll! den här dagen har varit sååå seg och humöret har varit i bott.. oliwer fortsatte att vara sur och gnällig fram till lunch ungefär då han slutade prata med mig helt.. haha, han var lite rolig att titta på=) hans humör vände dock snabbt till panik när vi sitter och tittar på en film, medan amanda sover. han skriker "maaaaamma det var en jääääätte stor spindel här" visstvisst tänkte jag. han fortsätter säga samma sak om och om igen. och sen "maaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaamma spindel kröp under soffan, den var så hääär stor" han visar en spindel i samma storlek som sin hand. nu börjar jag få lite smått panik och påminns om karlsborgs "små" spindlar.. vad tusan gör jag om det är en stor spindel här inne..? amanda ligger på övervåningen och sover sött. ska jag ta med oliwer ut och vänta in tommy eller ska vi väcka amanda och åka hemifrån och inte komma hem förrän jag vet att spindeln är borta..??

tittar försiktigt över soffkanten, där sitter en groda! haha, helt sjukt! så spindeln var en groda. en dammig sådan.. jag visste inte om jag skulle skratta eller gråta! jag gjorde bägge, både jag och oliwer. grodan hoppar under sofforna, så vi möblerar om lite snabbt, hämtar en bunke och lägger den över grodan.. men vad gör man sen?..

jag är så sjukt barnslig när det kommer blir djur så jag tar aldrig hand om något som man lägger en bunke över.. efter att ha fått under ett papper och sen en bok till att stabilisera lyfter jag försiktigt.. får panik när jag ser att det är en hällpip på bunken! springer ut i skogen och slänger ut grodan! oliwer tätt efter. jag tyckte så synd om den stackars dammiga grodan så jag skulle ta bort dammet med pappret som jag använde under bunken. då gör han ett jätte hopp och ger både mig och oliwer i smärre hjärtattack!

sen gick vi in och skrattade, gud vad vi skrattade!! haha.

boven i dramat. haha
och huuuur kom den in??!

1 kommentar:

  1. HAHAHAHA...
    Vi får in så stora grodor hemma med, men det är i källaren. Vet inte vart dom kommer in? Väggen?
    Äckligt oförutsägbara djur det där! ;)

    SvaraRadera