söndag 19 juni 2011

ljuvliga söndag!

idag vaknade oliwer och amanda runt sju båda två, dock somnade de om och amanda vaknade strax efter nio och oliwer väckte jag samtidigt som jag tog upp amanda! vissa dagar älskar man dem liiite extra=)

jag har haft en jätte mysig helg!
den började iofs med ett dåligt humör från min sida.. sen gjorde jag mig iordning och åkte bort till lina, där humöret svängde åt det bättre! åkte in till skövde och hämtade upp resten som skulle följa med. åkte ut till linas föräldrar där det var uppdukat med tapenade och något slags kex och mousserande=) satt ute och njöt av vädret, som helt plötsligt sprack upp! efter en stund hade vi fått maten serverad, gudomligt god lax med färskpotatissallad=) sen var badtunnan uppvärmd åt oss, badade och blev serverade det ena och det andra ut dryckes och tilltuggsväg (vi blev helt sjukt bortskämda!!)
sen efter några timmar (och ett dopp i tidan) gjorde vi oss iordning innan vår skjuts kom och hämtade oss. in till staden för ett besök på glädje och egentligen husaren också, men så blev det inte..
sen kom tommy och hämtad mig (medan jimmy höll ställningarna hemma).

sovmorgon på lördagen och jag har inte sovit så gott på lääänge! upp och städa huset tills granntanterna kom över på festplanering!

när de åkte gjorde vi iordning amanda för natten och la henne. trassel blev vår kvällsunderhållning med oliwer och när han somnat tittade vi på coco channel-filmen.

och som sagt den här dagen kunde ju knappt börjat bättre! sovmorgon, igen;-)
jag fick ett ryck och gjorde jordgubbspannkakor och jordgubbssås och engelska scones till frukost. under tiden tittade oliwer på "alvin och gänget" och amanda stod bredvid tvn med armarna i luften och dansade, så himla sött!

nu får vi se vad dagen bjuder på, blir nog en lugn hemmadag. kanske baka lite till alla kommande kalas??..

 amanda eller oliwer..??;-)
 på alla såna här bilder är amanda så himla lik tommy som liten=)
fina flickor och god mat, livskvalle på hög nivå=D

så tack till alla som bidragit till den här helgen som jag kommer leva på länge=)

puss på er

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar