fredag 4 mars 2011

fortsatt sjukstuga

amandas feber steg under natten och till sist hade hon 39,2 med alvedon.. så jag tror jag somnade runt 03-0330 dels pga amandas andning. hon var så tjock när hon andades och så febern på det så jag låg på helspänn ifall det skulle korka igen sig eller feberkrampa.. dum man är som förälder och alltid föreställer sig det värsta! tommy gick upp med amanda runt 3, så då kunde jag slappna av. sen hade oliwer lite myror i brallan. han var så stolt och glad över sitt "nya" rum så han började springa på toa var femte minut mellan 01-02 ungefär. tända lampan, släcka lampan. men sen sov han och vaknade först vid 07 och då satte han sig och lekte på rummet. han hade gjort en riktig stad med sina bilar, gubbar och garage jätte fint=) och amanda sov som en stock. hon sov med stängd dörr så hon blev väl lite ljudisolerad. hon vaknade till någon gång men somnade om direkt. tommy och oliwer sprang upp och ner men hon vaknade inte.. vid 9 gick jag ner och ställde mig i duschen, amanda sov fortfarande. vid 0930 gick jag in till henne för att kolla så hon verkligen sov, hon sov som en stock men det luktade inte mumma därinne. hon har varit jätte dålig i magen det här dygnet så hon är helt uppfräten på rumpan så jag tog upp henne. hon sov. la henne på skötbädden, hon sov. bytte blöja, hon sov.. tänkte att hon nog hade jätte hög feber nu, hon brukar vara väldigt lättväckt annars. tog tempen men nu var den på 37,5 med alvedon. efter det piggnade hon till och käkade en brakfrulle. nu är hon dock slutkörd så det får nog bli en förmiddagsvila idag fast vi egentligen har slutat med den=)

och såkart har jag drömt massa om uddagården. nu är oliwer på dagisinskolning iaf, helt ensam hela dagen. han ville ha med sig tommy där idag egentligen men han hade möte inne i stan nu på förmiddagen så tommy sa att han fick vara där själv idag. och oliwer ryckte lite på axlarna och brydde sig inte direkt. lämningen hade gått jätte bra! så duktig han är tycker jag! han tar för sig massor där borta och är inte blyg för fem öre!!=D jag tror jag ska hämta honom sen så jag kan lära mig acceptera det här..
är det inte konstigt att jag inte reflekterat över uddagården under hela oliwers ledighet, men nu helt plötsligt känner jag bara en stor saknad..jaja fredag idag iaf, jag har lovat oliwer att vi ska köpa massa gottigheter tills ikväll och kolla på film när amanda somnat=) (får se hur länge han orkar vara vaken, jag tippar på 2030=P)

ha en fin dag, puss på er

2 kommentarer:

  1. Fy va jobbigt med feber. Wilda har varit genom förkyld nu! Jag är precis som dig och tänker det värsta! Man är bra knäpp men så är det nog att älska någon så högt! Man är helt enkelt alldeles för rädd att det ska hända något!! Kram

    SvaraRadera
  2. usch och fy ja, sjuka bebisar är det värsta som finns, mycket lättare sen när de blir lite större och kan säga vad som är fel och framför allt fräsa ur näsan=)
    ja det är väl någon gammal instinkt att känna så! känns som det kommer bli mycket sjukdom nu när det är nytt dagis med nya baciller att släpa hem..=/
    kram

    SvaraRadera