lördag 5 mars 2011

lördag

morgonen började tidigt idag. klockan var 06:07 när oliwer vaknade och började tjata. har tjatat konstant sen dess, hur mycket finnt det att säga egentligen? under frukosten undrade oliwer vad vi skulle göra efter frukosten, leka tystaleken sa jag. han vrålar JAAAAAAAAAAAA den vinner jag!! visst du..!

amanda är feberfri idag, bara förkylningen kvar nu. hon somnade runt 20 igår helt av sig själv=D och sov hela natten, vaknade inte förrän 08:30.hur grym var hon inte??! jätte skönt! verkar som att hon trivs med att ha ett eget rum där ingen storebror smyger in och väcker henne!
så sjukt också, senast på bvc så pratade vi om hlr och olyckor i hemmet och sånt där och hon visade mig hur jag skulle göra om amanda satte något i halsen osv. hon har ju aldrig gjort något sådant och inte heller oliwer. men idag vid frukosten märker jag bara hur hon kippar efter andan. så ner med henne i knät och slå på ryggen och efter några slag kommer en gammal korvbit flygandes! helt galet! hon käkade korv igår kväll och hade väl tappat en bit i stolen eller något som vi inte sett. som hon såg idag, en torkad sådan.. hade inte vi diskuterat detta i veckan på bvc hade jag nog inte tänk så snabbt. tur att det gick så bra som det gick iaf! hon satt och hostade en stund efteråt, men sen käkade hon frukost som vanligt=)

nu ska jag nog lägga henne en stund, även om febern är borta är hon inte så pigg än..

ha en trevlig lördag, pussåkram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar