onsdag 9 mars 2011

me and my mongofeet

ajajaj mina fötter är och har alltid varit från en annan planet eller nåt. inte bara föra att de är fula som stryk  med att vara stora, breda och höga. de ger mig också skavsår om och om igen. igår tog vi bussen till dagis så gick jag och amanda hem sen, gick jätte bra! lite otäckt är det ju att gå på stora vägen, men de flesta kör en liten sväng vid oss så vi inte blir så trängda, men man är inte kaxig när det kommer två lastbilar som möter varandra..! sen gick vi till dagis och hämtade oliwer, då började fötterna göra ont. hade skavsår under (!) fötterna. som sagt de är speciella mina båtar. vi tog iaf bussen hem. för jösses vad trött jag var efter den promenaden, stark motvind och så går jag ca 1 km på en grusväg precis innan värsås och där hade isen som låg där på förmiddagen smält så det var ren geggamoja.. rumpträning deluxe;-) och medan vi står och väntar på att bussen ska komma känner jag bara hur jäkla kladdig jag var och telefonen var jätte kletig.. fattade inte vad det var förrän jag tittade på händerna som var helt täckta i blod, liksom telefonen.. jag skar mig i tummen häromdagen som hade öppnat sig igen. helt galet var det kan blöda.. så jag fick offra min halsduk genom att spotta på den och sen torka bort det värsta. kändes jätte fräscht att gå på bussen sen=P

iaf, back to my feet. idag orkade jag inte vänta på bussen så jag satte barnen i syskonvagnen och gick till dagis. halvvägs känner jag hur mina fötter värker och motvinden var steeeeenhård. ville bara vända om. men vi gick till dagis. väl där började oliwer gråta och ville inte alls stanna kvar. men fröknarna tyckte att jag bara skulle gå, så jag gick.. usch, urusel mamma jag vet. men de skulle ringa om han inte blev gladare och det har de ju inte gjort så.. sen gick vi hem skulle gå långsamt hade jag bestämt för att vara lite snäll mot fötterna, men det är svårt att gå långsamt tycker jag, så det blev långa och snabba kliv. amanda var sur som ättika på hemvägen och vägrade somna. väl hemma grät jag nästan när skorna skulle av.. gör helt sjukt ont att gå. förstår inte hur jag ska kunna gå till dagis sen.?! blåsor på hälarna, på trampdynorna och sidorna.. lovely..

flesen var glad och busig när vi kom hem iaf=)


syskonen bus igår i väntan på bussen

2 kommentarer:

  1. Usch låter inte alls kul med fötterna :( Hjälper de inte med speciella sulor och sånt i skorna? Men du har nog provat de mesta eftersom du haft fötterna ett tag ;) Hehe

    Söta barnen är! :)

    SvaraRadera
  2. nä jag har ju faktiskt aldrig använt något sånt, har för mig att jag fick någon remiss när jag väntade oliwer till OTA men jag åkte aldrig dit..borde nog fixa det, iaf på ett par av alla skor=)

    SvaraRadera