fredag 18 mars 2011

god morgon!!

säger som precis alla andra "FYYYYYYYYY" höll på att smälla av i natt. vi gick och la oss ganska tidigt igår, vilket jag var glad för senare. runt halv tre-tre börjar amanda böka, somnar om, bökar, somnar om, vaknar. gick ner för att göra lite välling i hopp om att hon skulle somna om. reflekterade över att vi inte hade släckt lampan innan vi la oss tills jag förstod att lampan var släckt, det var så ljust ute! 10-15 cm snö!!! gav amanda flaskan i sängen. hon var så söt när hon låg helt instoppad med bara armarna och huvudet ovanför täcket och hennes små knubbiga prinskorvar höll hårt om flaskan=) hon somnade om nästan direkt efter vällingen. var värre med mig. kunde inte sluta tänka på snön.. så jag hann aldrig somna om innan klockan ringde.. gå upp, mellan 20-30 cm snö!! tommy går ut och fixar bilen och skottar lite. hinner inte skotta så mycket så vi körde nästan fast.. in till volvo, lämna tommy. sen hem, det tog ca 45 minuter hem, det brukar ta max 15 minuter. fixa frukost och amanda är så sur! nu väntar vi bara på att hon ska somna så ska jag och oliwer ut och skotta lite så vi kan komma iväg till karlsborg i eftermiddag, om vi nu åker=)

amanda tog sig förbi grinden i trappan idag. jag satt i godan ro och drack mitt kaffe. hörde hur någon gick i trappan, tänkte att det måste vara tindra. fast det var väldigt smashiga steg, går dit och vem har inte gått upp för nästan hela trappan om inte amanda..!! vi får köpa sånt där galler som systembolaget har för dörren när de har stängt.. amanda och a-lagarna..=P

pusshej

2 kommentarer:

  1. Ja fy vad det har kommit snö :( Fast vi har nog "bara" 10cm kanske lite till.. Men usch!

    Men gud! Vad har ni för grind? Lät farligt :P Haha

    SvaraRadera
  2. Jag ska jobba på ett äldreboende i falköping. Jobbade där innan jag blev gravid med tove ;)
    Jo, jag jobbar som PA i Hjo men det är "bara" ca.10timmar/vecka fördelat på 3-4 arbetspass. Så inte allt mycket :(

    SvaraRadera