tisdag 15 mars 2011

nu så

jag har klagat så mycket över oliwer det sista känner jag, så nu måste jag ju skriva lite om hur underbar han är också! som i morses först så sov han till kvart i sju eller nåt, så en timme extra!! sen smög han upp i tommys sängsida, men kröp sakta sakta mot min sida. sen låg han bara där och vevade lite i mitt hår och började prata i låg ton. så vi låg och myste i sängen fram till kvart i åtta! sen vaknade amanda av sig själv! så vi gick upp och ringde dagis och sa att oliwer skulle vara ledig idag. tankten var att vi skulle ta en långpromenad och kolla in hästhagen och sen vidare till tjurhagen. men amanda hann somna. så den får vänta tills efter lunch skulle jag tro..
och inget bråk öht på hela dagen! han åt upp all frukost utan protest, varit urgullig mot amanda och bara varit allmänt underbar! så han är ju världens bästa kille, och även såna måste ju också ha några skavanker då och då=)

natten har förövrigt varit sådär. happy började härja runt ett och har hållt igång hela natten verkligen. runt tre, halv fyra vaknade amanda och höll konsert för oss. jag tror hon nog sjöng och hade sig nästan en halv timme innan hon tröttnade och somnade om. sen trodde jag att oliwer skulle bli jätte ledsen när happy skulle vara smidig och gå in på hans rum, bara det att hon nog inte missade en endaste leksak och skrämde upp sig själv mer och mer. oliwer brukar vara ganska fjantig om han bli väckt på natten men han sa halvt om halvt i sömnen "men happy jag sover ju.." sen somnade han om=) efter det gick jag ner och hämtade kompostgallrena som lina lämnat här tidigare, så då kunde hon inte gå runt något mer iaf=)

hon är så rolig också, hon följer varje steg jag tar och är tätt bakom. om tommy går någonstans tittar hon kanske upp som mest..=)

jaja får nog ta en sväng om i trädgården med henne nu så hon får springa av sig lite!

pusskraam

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar