torsdag 24 mars 2011

heldag i karlsborg

idag körde vi tommy till volvo för att senare åka till karlsborg. jag hade tandläkartid där. kör sånt där som man betalar in en summa varje månad så "får" man två tandläkarundesökningar och en tandhygenistundersökning under tre år. och då ingår det akuta tider, så jag behöver aldrig oroa mig för att betala dyra räkningar från tandvården!
dock tyckte tandläkaren idag att han nog borde borra i mina tänder lite så jag vet hur det känns. har aldrig haft något hål eller annan skit i munnen, så jag har ingen koll på något. hela besöket var som ett enda stort skämt.
det är ju både bra och inte bra att vara sån som tandläkare. med tanke på alla rädda patienter som sitter och kallsvettas. att läkaren skämtar om allt kan säkert få vissa att slappna av lite, medan andra blir ännu mer stressade..
jaja för mig gick det bra iaf! fortsätter på lägsta nivå=D

under tiden var amanda och oliwer hos min syster. första gången som amanda hade barnvakt, dock bara under 30 minuter. känns som det räckte, iaf för mig. det är så sjukt hur man fungerar som förälder. jag kan med ro i kroppen vara borta över natten så som förra helgen. då tommy har barnen, eller amanda är det egentligen. oliwer har ju sovit hos mina föräldrar flera gånger utan problem. men amanda är ju så pytte..

hursom, amanda hade knappt märkt att jag var borta förrän jag kom tillbaka, då kom tårarna=) sen stannade vi över lunch och eftermiddag! vi träffas alldeles för sällan! oliwer avgudar alvin och vill göra och ha allt som han har! amanda är semlans stora idol, kan tänka mig att det snart blir ömsesidigt=)


 kusinmys på hög nivå=)
de sötaste tjejerna<3


nu är det hockey och nattning som står på schemat.
pusshej och godnatt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar