söndag 27 mars 2011

sköna söndag

igår hade vi lite disko på dagen, jag och oliwer buggade och dansade medan tommy dj:ade=) vi fick lite mersmak så när kidsen somnat smög vi ner i källaren och satte oss i baren. spelade massa skön musik, drack gammalt bag in box och bara hade det mysigt! det är de absolut bästa kvällarna, när vi sätter oss där nere, bara vi och lyssnar på massa musik och sjunger! galet mycket skratt och gamla minnen. jag älskar det! han är bäst på alla sätt min man. den absolut bästa, så galet glad över att vi har det vi har=)
på natten hör vi hur babywatchern går igång men det låter inte som amanda. det är oliwer som vaknat och drömt mardrömmar. han drömde om sina tre pappor och blev helt galen över att lina inte var här. VART ÄR VÅÅÅÅÅÅÅR HUUUUND??! han ville inte somna om, men efter lite övertalelse så däckade han. ner i baren igen och fortsätta. vi går och lägger oss lagom till tidsomställningen. jag vaknar strax därefter av att något larmar eller liknande. väcker tommy frågar om det är huslarmet. men "näää hade det varit det så hade vi inte kunnat ligga kvar i sängen". det slutar låta. efter någon minut börjar det igen, hör då hur något tjuter ute, tjutet kommer in. det ÄR larmet som gått igång!! det är förrådet, bredvid garaget som larmar att någon har tagit sig in!!!! securitas direct ringer upp direct (=P) han ser att dörrkontakten har öppnats och stängts många gånger under kvällen, så vi antar att det är blåsten som gör så. väktarna återkallas.

nu är inte jag partisk alls mot securitas direct, eller?, men vad bra de är! ringer upp direkt och väktarna står redo att åka ut. till skillnad mot andra larmbolag där det dröjer lääääänge innan någon ens ringer upp! så skaffa er ett larm hos securitas direct! eftersom tommy är tekniker där så har ju han såklart satt upp larmet här, så hemma hos oss är det kanske lite väl skyddat, men paranoida jag tycker det är bra;-)

fast sen när vi lagt oss igen så tänkte jag tillbaka till oliwers uppvaknande, han pratade ju om massa människor som var här och han var rädd osv.. DÅ blev jag också rädd. men resten av natten/morgonen var lugn och alla och allt var helt och rent när vi vaknande!

nu får vi se vad dagen bjuder på, blir nog en dag i hemmet. känner mig inte allt för sugen på att gå utanför dörren idag, vi lär ju blåsa bort! det kommer upp massa dammvirvlar på vägen för att det blåser så..

o nu blev det ett sånt där långt inlägg ändå när allt jag skulle skriva var min kärlek till tommy.

så jag avslutar väl med jag älskar min tommy=)




hoppas ni får en mysig söndag=)

puss på er

3 kommentarer:

  1. Visst är det underbart när tanken plötsligt slår en hur rätt man har hittat! Love love love

    SvaraRadera
  2. helt underbart är det!!! vi är grymmersch på man-val=D

    SvaraRadera
  3. Ja det är vi, så misslyckas vi med allt annat så har vi alltid det att falla tillbaka på :-)

    SvaraRadera