torsdag 17 mars 2011

torsdag

god morgon dear readers.

idag är vi trötta i huset. blev helt snurrigt igår och det kommer ikapp idag. jag och barnen fick masa oss upp för att köra tommy till volvo, 06:15 volvo (vi rullar, höhö) från huset. åker hem igen äter frukost sen bara invänta tiden så vi kan åka till dagis. vi blir alla väldigt trötta och sega, men till slut är det dags att åka. så lämnade oliwer som grät och hade sig som vanligt när det vankas utflykt, sen när de väl går är det han som är mest glad..=)
hem igen, lägga amanda så hon skulle få sova lite. väckte henne efter en timme, vi for in mot skövde och ungmamma-gruppen och sen lite matshopping. hämta oliwer på dagis hem en liten stund innan det var dags att åka in till skövde och hämta tommy från jobbet. mycket körande igår.. idag vaknade oliwer när tommy gick upp ungefär. själv vaknade jag av att han någon minut senare står vid min sängsida med en morgonandedräkt från en annan planet och väser "maaaaaaaaaamma jag har bajs i lumpan" godmorgon på dig med. fast en eloge till honom som var lite smidigare än vanligt, i vanliga fall brukar han stå inne på toa och vråla när han är färdig=)
försökte få honom att lägga sig hos mig en stund, men han ville vara på sitt rum. sa åt honom att vara tyst. han gapade, skrek och slängde leksaker hit och dit. amanda vaknade, då började han leka tyst.. tvärtom-leken varje dag;-)
så upp, fixa frulle. ringde dagis och sa att oliwer skulle vara ledig idag orkade verkligen inte gå till dagis i blåsten. får till svar "jaha, men VI tycker iaf att det är bra här" eller nåt sånt.. jag har inte ens sagt något negativt till dem.. jaja.. vi har det mysigt här hemma iaf=)

amanda däckade nästan i smörgåsen, så hon fick lägga sig innan frukosten var klar. hon är fortfarande väldigt snorig och alltid febrig på kvällarna, sällan på dagarna. jag tror örat fortfarande värker också för hon gråter när hon kommer åt örat eller dimper ner på blöjan..=/

får slänga in ett grääätz till min syster idag också som fyller 33 år idag, om jag räknat rätt=)

och jag längar tills imorgon, då ska jag göra något som jag inte gjort på mååånga mååånga år;-)

ha en fin dag, puss på er

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar