torsdag 10 mars 2011

liiiie ledsen i ögat.

tommy har ju fått jobb på volvo, via uniflex nu och enligt dem är det inte populärt att han skulle vara pappaledig maj och ev juni. det känns som att hans jobb är viktigare än ett eventuellt jobb för mig. så jag fick skamset ringa chefen och säga att jag måste tacka nej till vikariatet som jag fått där.. usch och fy. hon förstod absolut vår situation men hon sa också att hon är väldigt besviken, framför allt nu när hon tagit bort ansökningarna.. fy vad otacksam jag känner mig.. men å andra sidan så har jag nu möjlighet att söka mig till kommunen till hösten. och jag får även ännu en ledig sommar med barnen, vilket inte är helt äckligt heller. men ändå..

idag har vi haft besök av vår granne och hennes två barn. jätte trevligt! skönt när man lär känna grannarna lite, vi är ganska unga vi som bor här på gatan, bortsett från de gamla bönderna då;) hon har en liten sötnos på 4 månader. helt galet att de är så små då, man glömmer så fort! och en kille som är ett år yngre än oliwer. oliwer har varit så elak mot honom hela dagen! jag förstår inte vart min snälla och fogliga kille har tagit vägen? han är uppkäftig och elak mest hela tiden. slänger saker på allt och alla. förstör sina leksaker i ren ilska.. min fina fina oliwer, aka ögontjänaren. nu lägger jag snart ut honom på blocket, jag står för frakten.. nä så illa är det inte än.

nu får vi se vad resten av dagen bjuder på. städade lite i morses innan besöket, men efter två galna killar ser det ut som ett bombnedslag igen=)

och nu när vi är ensamma och amanda ligger och vilar är oliwer världens underbaraste. varför kan han inte alltid vara sån?!.. 4-årstrots kanske?

ha en fin, regnig och snöig, dag. puss på er

4 kommentarer:

  1. Va??? nej men fy va tråkigt!

    Men dom kan ju inte neka honom att vara pappaledig!!!

    SvaraRadera
  2. Va tråkigt :(

    Hehe, låter som en liten 4-årstrots det där ;)

    SvaraRadera
  3. michaela: nä de kan ju inte neka honom, men han är ju inte anställd hos volvo än, som är tanken efter sommaren. men enligt uniflex så är inte chanserna så stora att få volvo att anställa om han går på ledighet det första han gör.. men men, jag får en mysig och lugn sommar istället=)

    hanna: mm visst gör det.. fast det sägs ju att tjejer är värre, så vänta du;-) amanda har redan börjat visa hur man ska styra och ställa så jag längtar inte till hennes trotsåldrar..=)

    SvaraRadera
  4. Hehe de e ju de ;) Hon är också väldigt bestämd men hon har nog mer att ge ;) Haha

    SvaraRadera