måndag 7 mars 2011

tillbaka till verkligheten

imorgon börjar tommy jobba på volvo igen. vår mysiga tid hemma tillsammans är slut. vi har ju varit hemma båda två sen november, hur lyxigt som helst! så nu är det dagtid som gäller fram till månadsskiftet sen blir det ständig eftermiddag. den känns ju sådär känner jag. perfekt för tommy som inte gillar att gå tidigt på morgonen. men vi kommer ju typ aldrig träffas då..=S

idag har jag varit så arg på oliwer. har nog aldrig varit så arg på honom. han är sååå elak mot amanda just nu! hon har ju börjat ta för sig och leker jätte mycket och väldigt intensivt. oliwer tror att amanda klarar lika mycket som honom. så idag började han med att ta hennes händer när hon gick utmed möblerna. vilket resulterade i att hon trillade och många gånger var hon såååå nära bordskanter osv. sen började han slänga leksaker. redan här var jag irriterad, men lyckades faktiskt vara pedagogisk och förklara och allt som man ska göra. sen börjar han kasta babygymmet, babysittern och en gå-grej på henne, alltså riktigt stora och ganska tunga grejer. då brast det. så han fick vara på sitt rum hela förmiddagen..! det värsta är hans hånflin efteråt. åååååh!!! snart är det nattning som gäller och imorgon blir det dagis igen. skönt!
får dock se hur det går för oss. tommy kommer ju ta bmw:n nu eftersom hyundaien inte är körduglig i dagsläget. så vi kommer ta bussen till dagis imorgon och sen går nog jag och amanda hem. 3,5 km på 194:an..=/ kör en testdag imorgon, annars så får oliwer vara ledig en månad till. sen när tommy går på eftermiddagarna så kan han gå som vanligt.

nu vet ni läget här hemma, hoppas det inte är lika stort kaos hemma hos er som det är hos oss just nu!

måste bara få skryta lite också, amanda är sååååååå galet duktig nu på nätterna! hon vaknar ofta varje natt, men inte så att vi måste gå in till henne utan hon skriker till precis som hon vill säga "jag är kvar här inne men nu somnar jag nog om!" så hon sover mellan 12-14 timmar varje natt nu. lyx. tänk om oliwer kunde ta efter. han har vaknat kl 6 nu i flera dagar. jag tror mitt dåliga humör, som har hållt i sig ett bra tag nu, kommer av de tidiga mornarna..

ha en fin afton mina fina läsare! puss på er

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar