måndag 14 februari 2011

ergo bibamus

så står det på väggen ner till baren här hos oss. "låt oss dricka" tror jag det betyder..? vore kul med en riktig kväll där nere snart=)

idag har det bakats bullar här. skulle ha bakat det häromdagen ju, men hade då inget mjöl kvar, så idag köpte sandra med sig mjöl och jäst hem så vi kunde baka våra bullar. efter att degvätskan och mjölet är blandat slår det mig att jag använde 1/3 av smöret som skulle vara i. men vet ni vad? jag har nog aldrig gjort så saftiga bullar, så det blir nog till att alltid dra ner lite på fettet när det ska bakas bullar här! när de skulle gräddas märkte jag att vi inte hade något pärlsocker! alltid ska det vara något.. men testade att ha på ett fint strössel som jag fick efter en ganska dyr omgång på rutans för ett tag sen. och det funkade finfint. sen tog även det slut så då blev det vanligt strössel istället..! jaja, man tager vad man haver!!

idag fick jag ÄNTLIGEN beslut från CSN. så snart får jag mina januaripengar. det är inte kul att leva på en FP som enda inkomst kan jag efter detta konstatera!
imorgon ska jag skriva ner arbetet som ska in på fredag. sen ska jag ha ledigt, förutom seminariet på fredag=)

hoppas ni haft en lika fin start på veckan=)

puss på er

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar