tisdag 15 februari 2011

maginfluensa??

amanda började spy i natt, fast bara en gång. sen hon vaknade för drygt en timme sen har hon spytt tre gånger ordentligt och en gigantisk diarréblöja.. kul detta känns. så nu tvättas det madrasser och täcken och kuddar för fulla muggar. efter sista spyan ligger det en ny tvätthög med lite filtar som ska köras. stackarn. helt iskall är hon också. hon ser jätte sjuk ut tycker jag, nästan cyanotisk runt munnen, men hon kör för fullt ändå. förstår inte hur barn är funtade. om det hade varit jag som hade spytt så mycket hade jag legat helt däckad minst en dag..! hon hade ingen feber nu iaf!
får se om oliwer smittas också, eller om han skonas från det. jag eller tommy (tommy tror jag nog) får nog ta en utedag med honom eller nåt så att han inte behöver andas inneluften hela dagen.
usch och fy för detta iaf!

och så typiskt. jag var ju inte helt bekväm med att sluta amma. men så har jag gjort det nu ändå. ammande sista gången någon gång förra veckan och det hinner inte ens gå en vecka innan hon blir sjuk! jag skulle ha fortsatt!
men jag får tänka att hon faktiskt har fått en till tand nu på ovansidan, så hon är ju lite känslig för infektioner just nu.

och jag som hade lovat oliwer en förmiddag på lekplatsen i hjo. vi gick upp och käkade frukost i all hast för att hinna med allt, tommy skulle vara i hjo kl nio nämligen. men strax innan frukosten var avklarad började hon.. så han är lite bitter och överenergisk nu..!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar