söndag 20 februari 2011

pulkaåkning nästa!

yesbox. nu är vi taggade för lite pulkaåkning i tibro. får se om det bara blir jag och barnen eller om tommy mår lite bättre. han lät som en försupen rökare nu imorses och hade jätte ont i halsen.. så nu är det väl hans tur att få sin beskärda del..! hoppas bara att oliwer skonas, så han kan börja inskolningen på nya dagiset snart=)

igår skulle vi kolla på film, men varken jag eller tommy var sugna på det så vi satte oss i köket med en kortlek istället, hade en jätte mysig kväll. älskar när man inte alltid sitter framför dumburken bara för att det är kväll! tommy var så rolig, flera gånger sa han helt seriöst att han sparade på färg i fyrtal och såna grejer, ni ser ju vem som står för hjärnan i den här familjen;-)
amanda vaknade en stund efter vi lagt oss. hon har ju typ ingenting i sin lilla mage längre mer än luft, så hon låg och gasade en bra stund innan det kom liiiite i blöjan, så upp och byta den. tänkte att nu lär hon väl aldrig somna om när hon legat på ett upplyst badrum OCH fått ge ner till nedervåningen. hennes blick såg så nöjd ut när vi var där. och mindre nöjd när vi gick upp igen. försökte få i henne välling men hon totalvägrade. försökte natta henne i famnen men hon vägrade så jag gav upp och gissa vad, hon somnade helt själv! det händer typ inte längre för henne! hon ska alltid somna hos mig eller tommy! sen sov båda barnen till sju. så det var en skönt natt=)

nä nu ska jag försöka få lite liv i sjuklingen.

ha en fin dag i solen (och kylan, fast vi har "bara" -10 här!)
puss på er

2 kommentarer:

  1. Tack för en härlig dag! Det gör vi om snart!

    Och jag är helt säker på att Tommy fejkade sjukdom ;-)

    Det gör vi om snart!

    SvaraRadera
  2. tack själv! var verkligen hur underbart väder som helst! måste som sagt göras om snart!!
    haha ja killar är ju lite småklena, sk fjösare=P

    SvaraRadera