tisdag 22 februari 2011

tisdag och snö..

idag snöade det igen..?! helt galet, när ska det ta slut egentligen? hoppas allt töar bort lika fort i år som förra året iaf! jobbigt att ha jordsmaksatt vatten allt för länge..!

idag lämnade jag in min c-uppsats på administrationen, så nu är allt fixat med den, nu är det verkligen bara praktiken kvar, hur gött som helst=)
efter det åkte vi på en utflykt till karlsborg, hälsade på mor och far! lika mysigt som alltid!! när det kom hem fixades det pizza och oliwer käkade på som en galning för en gångs skull, skönt det=)

lovade mamma att lägga ut en länk till en bra matblogg, så här kommer den camillak, från hennes blogg tog jag tipset att använda ett annat mjöl när jag gör bröd och det blir perfekt bröd! har testat att göra hennes frallor och tekakor och de fick tillochmed godkänt av kräsna-tommy=)

nu ska jag försöka däcka amanda som såklart somnade i bilen från kbg och inte alls är sugen på bingen nu..

god natt och trevlig kväll och allt sånt!
puss på er

4 kommentarer:

  1. Vad e de för mjöl du haft i? Bara de eller du har vetemjöl i också?

    SvaraRadera
  2. manitona cream heter det, det står vid det vanliga mjölet, såååå sjukt bra mjöl=) jag använder bara det!

    SvaraRadera
  3. Okej, då ska jag kolla efter de :)
    Då kan man ha de till typ kanelbullar och sånt också eller de blir konstigt?

    SvaraRadera
  4. jag vet faktiskt inte, men det borde man ju kunna.. det enda är väl att de jäser lite bättre än i vanliga fall och blir saftigare skulle jag tro;-)

    SvaraRadera