torsdag 17 februari 2011

sova

är överskattat om man frågar våra barn. runt fem vaknade amanda med besked. jag tog upp henne till vår säng medan tommy gick ner för att koka välling. hör hur oliwer tassar ner för trappan och vill inte alls sova mer. motvilligt lägger han sig i sängen igen, gnäller en stund men tystnar. amanda svepte nästan hela flaskan, la ner henne i sängen. hysterisk! tog upp henne, hon hoppade mellan mig och tommy tills jag tappade tålamodet och gick upp. så här sitter jag nu. vad kasst allting är vid den här tiden, ingenting på tv, ingen online. för trött för att skriva klart arbetet. tänk att få sova en hel natt utan avbrott och hela morgonen! bara 15 år tid eller nåt. nedräkningen har börjat!
och det sjuka är, jag har inte alltid världens bästa morgonhumör, men när jag ser amanda så smälter hela jag och jag känner "varför går vi ens och lägger oss då missar vi ju massa vakentimmar". hon är så sjukt charmig. blir livsfarligt sen när hon blir större. värst är det nog för tommy, han är ännu mer såld än vad jag är.

the social network var sevärd men inte mer. jag hade lite högre förväntningar faktiskt. slingorna blev inte så blekta som jag hoppats och amanda somnade sent. så, så värst mycket mys/tjejkväll blev det inte ändå.. runt halv ett började jag skriva mitt arbete som ska in imorgon. ska läsa igenom det snart när jag vaknat till. när man är trött så har ord en förmåga att hamna fel för att inte tala om grammatiken.

sen har något hänt med mitt cp-knä. ont som schöen, fast ingen svullnad eller värmeökning. jag vet inte alls vad jag har hittat på den här gången. kom smygandes igårkväll och i natt har jag inte kunnat vända mig ordentligt i sänge pga det och sånt.. någon som vill byta ett knä??

nä nu luktar det inte viol här inne längre. poo-diaper nästa!!

sov gott och sov vidare mina sköna.
puss på er

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar