fredag 11 februari 2011

Gammal och gaggig

idag klagar jag lite till. fy vad ont jag har i armen och axeln. skit väder! igår när jag la mig i sängen trodde jag att jag skulle bli lam nästan, mina ben domnade bort och kom inte tillbaka och sen började jag känna hur fingrarna, händerna och armarna också domnade bort. haha, för jag läser inte in för mycket i det här;-) men jobbigt iaf, ryggen är knas när jag sitter rakt eller måste resa mig fort annars ok.
oki, nog om detta.

idag började en ung mamma-grupp på bvc. vi var sex mammor och åtta barn. träffade oliwers dagiskompis där, så de var de som ökade på barngruppen lite. amanda som var bland de yngsta var nog störst där. nu såg man verkligen hur lång tjejen är. jag har alltid tänkt att hon bara är lite välgödd med tanke på låren och kinderna, men hon var visst lång också=)
var en jätte mysig grupp iaf! vi ska ses om två veckor igen. jag har testat kyrkis och sånt både när vi bodde i stan och här i bushen, men jag har känt mig så malplacerad. dels för att alla känns typ 100 år gamla eller för att det är så tydliga grupperingar, så hoppas att vår lilla grupp fortsätter=)

sen åkte vi till maxi och handlade och sen till biblioteket. det är vad vi har hittat på under dagen.
jo, oliwer gjorde jätte fina huvudfotingar idag! tidigare har han gjort ganska egna tolkningar av huvudfotingar, den första han gjorde ligger i "brevlådan". men idag gjorde han jätte fina, med tydliga ögon-mun-näsa och hår, vissa hade tillochmed en keps på sig! blev jätte chockad. sen överträffade han sig själv med att måla en jätte fin fladdermus. att det bara kan komma sådär, "idag kan jag göra det här" typ.. men såklart glömde vi teckningarna på bvc och oliwer blev jätte ledsen när han kom på det. för det var inte bara en mamma som växte några centimetrar av stolthet efter teckningarna, utan oliwer växte högt över trädkronorna när han förstod vilka fina figurer han kunde göra..
så nu har vi målat lite på eftermiddagen och fyllt på förrådet igen=)

strax fredagsmys.får se vad kvällen bjussar på, känner mig redan trött. kanske somnar innan barnen=P

hoppas ni får en mysig fredag, puss på er

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar