onsdag 9 februari 2011

nuet

tänk vad viktigt det är att leva i nuet. detta blir tydligt för mig varje dag, nästan. kan ta igår som ett exempel. jag gick och la mig, amanda vaknade och ville inte ligga kvar i sängen. jag kände hur osugen jag var på att hon skulle vakna, visserligen var tommy nere och vaken men det kändes ovärt att släpa ner henne direkt OM hon skulle somna om. är hon nere så är risken stor att hon vaknar till ordentligen. så jag tar upp henne i famnen och sätter mig i sängen och nattar om. sen kom jag på hur dumt det var att jag kände irritation över det. NU behöver amanda mig. NU behöver hon känns trygghet och närhet. NU. imorgon kanske hon inte gör det. alltid leva NU. samma procedur ikväll, dock innan hon somnat. hon ville inte ta flaskan med välling. istället låg hon i min famn, stora blå nyfikna ögon. spanade in mig, varje millimeter i ansiktet. hennes lilla hand smekte försiktigt mitt lillfinger. hon tog någon slurk och sen uppehåll igen. jag ville egentligen att hon skulle svepa flarran och däcka, istället tog det lite över en halvtimme. och det var helt underbart! viken fantastisk stund vi hade. vi låg och tittade på varandra utan att något eller någon (läs: Oliwer;-)) störde. så mysigt. NU behövde vi båda kärlek och närhet och var grymma på att ge varandra det!
och just NU känner jag att jag behöver ha lite närhet från mjuk och varm bomull i form av täcke och tillbehör. ska ta en riktigt tidig kväll. känns behövligt efter flera dagar med skallebank.

sista dagen på praktiken imorgon också..=( även där, NU. i fyra veckor har jag varit i nuet. i vanliga fall under praktiker längtar jag bara framåt. nu har jag istället varit i dagen och jag har lärt mig massor, trevliga kollegor och patienter, övat på massor. fyra underbara veckor. nu väntar 10 fantastiska (förhoppningsvis) veckor innan nästa praktik.

lite nervös för imorgon också måste jag nog ändå erkänna..

hörs då, pusshej

( och NU känner jag en sjuk irritation över CSN och HIS och det behöver jag känna, för det har jag rätt till!!!!!!!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar