lördag 19 februari 2011

hejhå

hej på er!

idag har det varit en mysig lördag, som vanligt=) vi var en sväng i hjo för lite lekplatshäng och tommy och oliwer tog en sväng ut på isen, jag och amanda fick snällt vänta på land då det inte gick att ta sig ut med barnvagn tyvärr. det var så galet vackert! isen var helt blå, tommy sa att man kunde se botten trots djupt vatten (vättern is the shit) sen mötte himlen upp med lite lätt rosa, som blev mer och mer rosa tills det rosa gick åter mot blått. som en tavla! hjo och karlsborg, tror det är få samhällen som är vackrare! sen for vi till tibro där det handlades godis och fika. gjorde en jätte dum grej, som jag fick göra men som blev så fel så affären lär väl tro att jag snattade fast jag fått tillåtelse.. jaja lätt att vara efterklok!
sen snabbt hem för där väntade lina, elliot och happy på oss. fikade och ventilerade=) de åkte hem och vi nattade kidsen som somnade direkt så innan klockan var 20 sov båda barnen. hoppas de sover hela natten nu!

amanda är fortfarande inte helt kurant. idag har hon inte alls varit sugen på att äta. blivit några slurkar välling/proviva/yoghurt. bajset är verkligen helt grönt. så hon har antaligen ont i magen. hoppashoppas att det snart är över! inga kräkningar idag iaf! men som sagt hon är ju pigg och glad när hon är vaken iaf. fast vid en motgång så blir hon jätte ledsen, vilket hon inte brukar bli. hon brukar bli vansinnig när saker inte går hennes väg men inte nu..=(

imorgon blir det en tur till tibro igen, pulkaåkning och korvkäkning med fina familjen sandberg=) oliwer gillar wilma lite extra berättade han häromdagen, sötisen!

det var vår dag det. nu väntas det film och sen tidig sänggång tror jag.

melodifestivalen, hiss eller diss? här tittar vi inte i år, vi är lite gammalmodiga som vill ha EN melodifestival inte hur många som helst, plus en extra omgång för de som inte vunnit som ska ha en chans till.. nä tacka vet jag förr i världen=)  (maxad vuxenpoäng, tillsammans med mitt aktiverade ica-kort!)

ha en fin afton mina kära. puss på er

3 kommentarer:

  1. ojoj, ute på isen? tur att du skrev här att ni var hemma igen, annars hade jag blivit orolig... http://www.expressen.se/nyheter/1.2336631/tva-gick-genom-isen-pa-20-minuter

    saknar dig! kram

    SvaraRadera
  2. Ja åh jag såg bilder från Mikaels moster förut hur grymt det var med isen på vättern!

    Ses imorgon!

    SvaraRadera
  3. marlene: oj, det var kanske därför vi såg svävaren vara ute och fara på isen. killarna gick ut på isen vid 15:15 och när de kom tillbaka några minuter senare kom svävaren.. tur att det gick bra iaf=) saknar dig också och jag vill höra allt om uppsala snart!!! du kan väl höra av dig när du har lucka i skolarbeten och allt! kraam

    michaela: det var bland det finaste jag sett i naturväg! japp vi ses på parkeringen om en liten stund=)

    SvaraRadera