lördag 20 november 2010

barnkupolen

japp igår var vi på barnkupolen som öppnat på norrmalm, vid caparol (colorama..?) ungefär..
det var en jätte mysig affär med kläder, leksaker, fik och bio(!)
perfekt för att fikagalna föräldralediga som har lite större barn! dock var det ju lite dumt att leksaksvarorna var precis i närheten, lite elakt mot barn. sen är det inte allt för lätt att få dem att stanna kvar när de väl fått nys på en leksak.. men annars var det en jätte bra butik, kul initiativ!
köpte bla en lila tunika och lila kalasbrallor till amanda. det fanns massa fina kläder men dåligt i 74/80, så det fick stanna på två plagg.. fanns molo och lego bla. och massa fina skooor=)
oliwer är inte så intresserad av kläder längre, så han valde att köpa en brandbil med brandman, ambulans med ambulans gubbe och en polisbil med en polis. och ett stort pussel, som han fixade lätt som en plätt. blir nog till att önska lite mer pussel med 30 bitars i julklapp=)

idag blir det kanske en sväng till vretola för lite lördagsgodismys. ikväll blir det fullt hus här hemma.

 hur fint var inte det här? typ 200:- totalt!!
 preciiis så här minns jag min lillebror som liten, helt galet lika här!
 och hur fint var det inte på, på en skala?=)
 en morgon möttes jag av ett monster..
världens sötaste monster!

hade förresten en sjuk dröm i natt. drömde att jag träffade tomten och att jag frågade varför han hade sagt till mina barn att de skulle vakna så tidigt som möjligt för att få några julklappar. han bad om ursäkt och sa att han skulle fixa det.
vet ni när oliwer vaknade i morses? 0800!!!

TACK SNÄLLA TOMTEN!!!!

3 kommentarer:

  1. vilka fina kläder du köpt till amanda, och till bra pris! :) får nog försöka hitta den här butiken nästa gång vi besöker storstan! :)

    och ja, oliwer är ju jättelik emil på den där bilden!

    SvaraRadera
  2. Det verkar va en spännande butik. Finfina kläder till Amanda. Instämmer med Anna, den får man nog besöka nästa gång man är i Skövde.
    Ett otroligt sött monster!! :)

    SvaraRadera
  3. jaa gör det! jag ska dit snart igen och shoppa på mig lite julklappar=)

    SvaraRadera