onsdag 24 november 2010

gym och steka tomater

igår sa tommy att om det har snöat massor under natten så skippar vi gymmet och dagis. så när jag vaknade runt sju och såg ca 20 cm snö på vår nyskottade uppfart så tog jag på mig kängorna och skottade uppfarten.
det blev gym och dagis=)
och guuud vad skönt det var att få vara på gymmet igen! var över 2 veckor sen! imorses vid fem vaknade jag och kände att jag äntligen mådde bra efter dessa veckor, så nu är det fritt fram med träningen!
sen fick vi finsällskap av min fina svägerska, som fick sig en törn på självförtroendet efter att ha tränat med mig, haha!

nu sitter jag med skolböcker och artiklar, en omelett tjockare. med massa stekta tomater på, jag har blivit heelt galen i tomater som är stekta! hur gott är det inte på en skala?? 

nä nu kallar skolan igen. detta inlägg är det första för dagen, men pga klagomål kommer det mer under dagen=P

puss på er!

3 kommentarer:

  1. Mm omelett och tomat lät som nått för mig! Steker du dom var för sig? Vad kryddar du med? Alltid kul att höra andras matvanor. Jag kör alltid fast i samma rätter vecka efter vecka!

    SvaraRadera
  2. jaa det är helt galet gott! bäst är det med gula lite omogna tomater! jag steker tomaten först, i skivor. sen steker jag omeletten och lägger på tomaterna precis innan den är klar! jag kryddar bara med salt och peppar, ibland steker jag lite bacon till..
    ja det är alltid kul att få lite inspiration från andra, jag kör på omelett varje vardag ungefär..=)

    SvaraRadera
  3. låter gott! jag behöver bli bättre på att äta på dagarna och det låter ju smidigt med omelett! slutar alltid med att jag bara äter frukost och kvällsmat och småäter massa onyttigt hela dagarna bara för jag är hungrig! ingen taktik jag rekommenderar! :P

    SvaraRadera