onsdag 3 november 2010

möte med en älg..

idag var vi ute på roadtrip. vi åkte till hjo, brevik, mölltorp, varberget, forsvik, karlsborg, tibro sen hem. dock lämnade vi aldrig bilen pga vädret.. när vi åkte från klinten mötte vi två älgar. helt orädda och så stora! jag kan bli så fascinerad av att det finns så stora djur så nära, fast man aldrig ser dem. harar, fåglar insekter osv ser man ju hela tiden. men älgar, rådjur, vildsvin, lo och björn det ser man så sällan. och tur är väl det;-)

nu är jag rätt mör i kropp och knopp. körde gym i morses. vi testade att ta med oss oliwer dit. han var så duktig och ville inte åka därifrån när vi var klara. sen hem och redovisa för olika metoder vid artikelskrivning, samt sammanställning av en artikel som handlade om 12 andra artiklar.. och nu ikväll for jag och linnéa till tiebridge för lite zuuuumba. så sjukt rolig träning! dock har många av de bästa låtarna bytts ut, men ändå=)

jag tror att josefine har en hemlig tvilling. instruktören på zumba är helt galet lik henne. samma rörelser och jätte lika utseendemässigt.

idag har amanda ätit massor! nästan en halv portion gröt till frukost. sen lite majs&potatis puré med lite morot&palsternackspuré plus lite banan&äpple puré till efterrätt. och nu på kvällen åt hon en hel portion med gröt plus lite fruktpuré. vår lilla fågelunge sitter bara och gapar. jag som trodde det skulle bli låång inlärning med maten men icke. fast det där med att dricka har hon inte riktig fått kläm på än. nappflaskan går med ett par droppar. koppa funkar ibland. det som funkar bäst är att dricka ur min vattenflaska.. så det blir alltid lite amningstillägg efter maten så hon inte törstar ihjäl=)

glöm inte grey´s anatomy ikväll! själv har jag laddat i en vecka för detta=)

trevlig kväll på er, puss

2 kommentarer:

  1. Va bra att det går så smidigt att ge henne lite annat. :) Har du börjat ge hela portioner än eller är det bara smakportioner? Jag tycker det är så svårt...! Wilda skulle dricka lite äppledryck. Det va ingen höjdare verka det som. :P Kram

    SvaraRadera
  2. ja verkligen! det är så olika vad hon får, får hon majspuré så kan hon lätt äta upp en hel liten burk, och en portion gröt fick hon i sig igår, men annars är det mest kladd som gäller. hon får nog inte i sig allt för mycket.. bara hon lär sig att ta nappflaskan så är jag nöjd sen=)
    har ni gett smakportioner länge? amanda gillade inte sån dryck heller, vilket jag förstår smakar absolut ingenting;-)
    kram

    SvaraRadera