tisdag 23 november 2010

liiiite julkänsla

jag börjar faktiskt få lite julkänsla nu. inte för att det är julpyntat här hemma eller pga av snön. utan det är för alla statusuppdateringar på fejjan, så många som fuskar och julpyntar redan! man ska ju inte pynta förrän 1 advent har jag blivit lärd. så jag är sjuuuukt taggad inför söndag. ska nog ta och leta reda på allt pynt imorgon så det står redo, samt att vi lätt ser vad vi behöver nytt och fräscht av=)

 såhär såg det ut vid förra minijulen med vretolorna
 o lite till=)
 sötenöten öppnar sina julklappar innan vi for vidare mot mer klappar
 oliwer som fotat
piraten oliwer

sen är ju vi, tyvärr, inte alls strategiska när vi lägger undan saker så hälften står i garaget och förrådet och andra halvan är fördelad på olika platser i huset som för 10 månader sen var så genomtänkta platser.
men i år ska jag köpa massa lådor, ni vet halvgenomskinliga platslådor med lock. så man kan se lite vad som finns i. och framför allt organisera allt! alltalltallt!!!
ska även göra något smidigt system i hela huset, så allt får sin plats.
funderar på att ta halva sidan i mitt fina linneskåp till pärmar och skolböcker, det har blivit ett antal de senaste tre åren..
sen ska vi göra iordning lilla garderoben så det blir lite hyllsystem. även några metallhyllor ner till källaren så den kan börja utnyttjas till mer än alkoholintag!

så nu vet ni vad jag ska göra närmsta tiden i huset. tommy ska börja göra iordning amandas rum, iaf börja att måla bort allt som är trä.

jag önskar att jag vore monica geller, vilken dröm!


idag är jag riktigt nöjd över skolan, har faktiskt hunnit med massor plus ett pass på crosstrainern (men vad tråkigt det är att träna hemma..=/ ) har också skottat halva uppfarten, så det känns som en bra dag.
dock kom jag på, just efter att jag lagt ner skolan för dagen, att jag ju har tenta på fredag. kanske vore en idé att börja plugga? jag är så bra på planering..!

jaja nu laddar vi inför tv-tisdag.
desperate och cougar town!

7 kommentarer:

  1. jag trodde en kort stund att ni hade ätit julmat i år!!!! det är inte ok!! ;) men det va ju tur att det inte va så:)
    kan du inte komma hit och organisera upp hela mitt hem oxå!!?? ja försöker men det går inte så jag ger upp:(

    SvaraRadera
  2. haha nä ingen julmat förrän till julen! blir det minijul i år igen? har vi ju glömt prata om ju..!
    självklart kan jag organisera upp ditt hem, men tyckte du inte jag lyckades bra när ni flyttade in i huset..?=)

    SvaraRadera
  3. Heej! :)
    Jo de kommer jag ihåg :)
    Hur e allt med dig och familjen då?

    Jo, de e sjukt. Jo jag kan också förstå varför men jag hade nog tagit illa vid mig om en på förlossningen haft proppar i öronen när dom kommit in till mig.. :P

    VAA?? Gud, de hade inte jag tillåtit, fast vad ska man göra egentligen? Men fy!! De e som du säger, tänk så händer ngt och så hör dom inte för dom har propparna i öronen.. Usch!

    SvaraRadera
  4. Hej Hulken!

    Det är härligt när allt är organiserat! Jag blir glad ända in i själen, men jag kanske inte är helt normal:-)

    SvaraRadera
  5. haha tjabba kleeenis=)
    bara så du vet så är det du som är min förebild i organiseradet! jag vill att det ska vara lika fint och städad här fast att barnen leker, precis så som ni har det=)

    SvaraRadera
  6. jo jag tyckte det blev megabra när du organiserade när vi flyttade in!!! men det behövs en ny, vi är inte så bra på att vara organiserade ;)
    o klart vi ska kära på minijul!!! det är ju tradition!!:D

    SvaraRadera