torsdag 18 november 2010

sådan far sådana barn?

igår såg jag det tydligaste arvet från tommy i barnen. jag gjorde iordning amanda för natten runt 1830, som vanligt. ammade henne till 19, då somnade hon i min famn. oliwer lekte rövare och var jätte ljudlig, men inte en endaste reaktion från amanda. hon var totaldäckad.
oliwer fick vara vaken lite längre igår, med förhoppning om att han skulle sova till 7. han satt bredvid mig i soffan och vi kollade på "vad blir det för mat". jag lyfte över honom i mitt knä och tänkte att det var lite mysigare. jag hann inte ens lägga honom till rätta i knät innan han däckat och fick sina dödsryckningar. precis sån är deras far också, kan sova sig igenom krig om det skulle vara så och skulle lätt kunna somna på en smal pinne högst upp på ett högt träd.
tänk den som kunde det!

nä nu kallar skolan igen.

lagom slutkörd efter dansen=)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar