tisdag 30 november 2010

sommarvärme, ja tack!

ska jag fortsätta beklaga mig idag?..
nä jag ska inte klaga mer, men amanda kan jag skriva om=)
det blev inget bvc för henne idag, vaknade med lite feber. fast den hade försvunnit efter förmiddagsvilan, men lika bra att skjuta upp vaccinationen. inte bra att spruta in massa baciller när man redan har det i överflöd!

idag har jag först haft metodseminarium, gav lite men absolut inte värt morgonstressen ändå.. pluggade ca 3 timmar på biblioteket tills det var dags för handledarmöte.

idag var jag och oliwer på coop för att köpa lite loggs. hittade även pepparkaksrullar. typ som dammsugare, fast med marsipantäcke och pepparkaksdeg(?) i och någon vit glasyr, helt galet god och bara typ 2000 kcal i varje;-)
hade det här varit förra hösten, när jag spenderade i princip varje vardag på östermalm med en kopp kaffe och ballerinakladd eller semla, hade nog pepparkaksrullar intagit toppen av kakintaget=)

det är helt galet att jag inte gick upp mer i vikt under amandas graviditet än vad jag gjorde. levde nästan bara på onyttigheter, men trots det hölls blodsockret nere och ökade "bara" 10 kg..=)

och för övrigt, vad ÄR det här för kyla?! bara att gå från ena skolbyggnaden till den andra gjorde mig så stelfrusen att jag inte kunde knäppa upp jackan!

den ser inte mycket ut för världen, men jag det kan jag garantera att den är=)

mänpypändy i kaggen någon vecka innan hon behagade titta ut=)


vet någon varför det är uppehåll på desperate idag??!

2 kommentarer:

  1. Pepparkaksrulle låter mums! Tål ju inte tyvärr! Men här är ensom levde på godsaker hela graviditeten med och gör fortfarande!! Haha! Jag gick upp 20 kg men det försvann snabbt som tur är och nu har jag väl amningen att tacka för att jag inte ser ut som en köttbulle med tanke på min livsstil! :)

    SvaraRadera
  2. du ska nog vara glad att du inte tål dem, har två st som läskar mig i skafferiet, men jag SKA inte fika mer nu;-)
    jag önskar att amning hade sån verkan på mig också! dock verkar det nästan vara tvärtom för mig..så var det med oliwer iaf, efter amningen så rasade jag i vikt, hoppas att det blir likadant den här gången=)

    kram

    SvaraRadera